Publicitat
Publicitat

Un 'hashtag' ens agermana, Espanya se salva

Twitter ens ha obsequiat amb la possibilitat de consultar els trending topics de Barcelona per separat dels de Madrid. Spain ja no té un únic rànquing. No té cap significat polític: tampoc no en tenen un de sol els EUA ni la supercentralitzada França, que en té tres -París, Lió i Marsella-, de la mateixa manera que té la gestió dels aeroports descentralitzada i la République continua intacta. Espanya, per tant, no es trenca per la part del Twitter -ni per cap altra-, però resulta entretingut mirar-se els TT per descobrir si hi ha fet diferencial. I sí que n'hi ha. Una altra cosa és si és tan diferencial com el que trobaríem entre Toledo i Salamanca o entre Manresa i Reus. Com que aquesta prova no la podem fer, podem insistir-hi: hi ha fet diferencial. Per exemple, aquest dissabte a la nit. Després dels partits del Barça i del Madrid, dues victòries que deixaven les coses com estaven, un fet diferencial era l'etiqueta #A3: una il·lusió esclafada pel 5 a 1 del Madrid però que, més d'una hora després, encara es mantenia com a segon TT a Barcelona. També marcàvem diferències amb #congresCDC i CDC. I amb Thiago Silva, Alexis i Mallorca-Barça. A l'altra banda, s'entretenien amb "Real Madrid 5-1 Real Sociedad", Xabi Prieto, Getafe-Valencia i Gol de Miku. Cadascú preocupat pels temes transcendents que marquen el futur de cada país. Però un hashtag ens agermanava: el TT número 1, a Barcelona i a Madrid, era #eufemismosparacagar. Com que, a primer cop d'ull, era difícil d'imaginar què significava aquesta burrada que mostrava la cohesió d'Espanya, calia mirar-se els tuits. I resulta que era un joc, a veure qui trobava la manera més graciosa d'anunciar l'acció d'anar de ventre. Amb propostes tan lluïdes com ara " Poner a Daniel Alves a nadar " (i moltes variants d'aquesta idea genial), " Sacar a Obama de la Casa Blanca " i " Voy a ver Chi-Cago ". Diu Josep Cuní que creu que Catalunya pot ser independent però que li sembla que ell no ho veurà. No m'estranya.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT