Publicitat
Publicitat

Mitjans públics

Homs es compromet a prendre "totes les mesures" possibles per "protegir i reforçar la CCMA"

Un estudi presentat durant la IV Jornada del Sector Audiovisual de l'Iese constata que l'eliminació de la publicitat a les televisions autonòmiques no té el suport del sector

El portaveu del Govern, Francesc Homs, ha fet aquest dimecres una defensa del model actual de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) en la seva intervenció a la IV Jornada del Sector Audiovisual que organitza l'Iese. Homs considera que la comunicació és una matèria estratègica, i l'ha situat "al nivell de la salut, l'educació en el sentit més ampli i les polítiques de creació de riquesa" per refermar que és una de les prioritats del Govern.

Segons Homs, a més, el manteniment de la CCMA és imprescindible per "disposar d'un servei públic de qualitat". "La iniciativa privada està subjecta a un context normatiu, i vull posar el CAC com a referent, però la prioritat de la televisió pública té un plus de responsabilitat i garanteix pluralitat i injecció dels valors més transversals", ha destacat el portaveu de l'executiu.

El tercer motiu que ha esgrimit Homs per posicionar-se al costat de la Corporació és que aquesta actua com un "motor de la indústria audiovisual catalana", una vinculació que "si es pot, s'enfortirà". Aquest any, per exemple, TVC dedicarà 60 milions d'euros a la producció externa, segons el portaveu del Govern.

Per tot això, Homs ha afirmat: "Nosaltres prendrem totes les mesures al nostre abast per protegir i reforçar la Corporació". En aquest sentit ha remarcat que no es poden demanar ajustos a la plantilla "si els de dalt no s'aprimen", ha dit, en referència a "polítics, directius i periodistes amb catxé". Homs ha recordat, a més, que "el consum de ràdio en català ha passat en els darrers onze anys del 40 al 60%", un fet que "demostra la capacitat d'unió d'esforços entre el sector públic i el privat", però ha destacat que, en canvi, "en l'àmbit televisiu hem anat del 30% al 23%". "No és una crítica, sinó una constatació", ha matisat.

D'altra banda, durant la Jornada d'aquest dimecres s'ha presentat també un estudi que conclou que un 62,9% dels agents del sector audiovisual està poc o gens d'acord en l'extensió del model de TVE sense publicitat a les televisions públiques autonòmiques. El mateix document mostra també que l'extensió de la TDT no ha cobert les expectatives (un 60% dels representants del sector ho pensen), tot i que en general se'n fa una valoració positiva. Ara guanyen suport les fusions de cadenes de televisió: un 78% les consideren positives o molt positives, mentre que l'any passat aquesta xifra era només del 37%.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT