Publicitat
Publicitat

Les ràdios privades insisteixen al Parlament d'eliminar la publicitat a les públiques

Un cop més l'ACR, associació que representa les emissores privades de Catalunya, ha reclamat una ràdio pública sense anuncis. Aquest cop, ho ha fet al Parlament, davant la Comissió d'Afers Institucionals

L'Associació Catalana de Ràdio (ACR), patronal de les ràdios privades, creu que el sector públic està “extraordinàriament sobredimensionat” i exerceix una “competència deslleial” envers la privada. Així ho ha defensat aquest dimecres davant la Comissió d'Afers Institucionals al Parlament el secretari general de l'entitat, Francesc Robert i Agell, basant-se en un informe propi. L'ARC insisteix a reclamar “un nou sistema de radiodifusió” a Catalunya que tendeixi a eliminar la publicitat a la ràdio pública i fomenti la “complementarietat” amb la privada.

Les ràdios privades han reclamat modificar les lleis de Comunicació Audiovisual de Catalunya, de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i del Consell Audiovisual de Catalunya. Entre les seves demandes figuren ajuts en finançament, una major presència en l'espectre radiofònic, prestacions de serveis a la xarxa, de continguts i en contractacions. A més, l'ARC insisteix en la necessitat de fer una “aposta clara per a l'eliminació de la publicitat a totes les emissores públiques que operen a Catalunya”.

Francesc Robert ha assegurat que la situació dels sector privat és ara “pitjor que fa un any”, no només per la crisi sinó també per la "falta d'activitat legislativa en aquest àmbit". Robert ha subratllat el desequilibri entre la principal emissora pública del país "que gestiona una despesa igual a tot el sector privat" i ha reivindicat "el valor de servei públic" que també ofereix el sector privat.

Informe propi

Segons dades de l'informe elaborat per l'ACR, el sector públic aglutina el 77% de les freqüències radiofòniques a Catalunya, mentre que a l'Estat la mitjana és força inferior, amb un 52% del total. Robert ha detallat que a Catalunya, "tres de cada quatre freqüències estan gestionades per una o altra branca de l'administració (local, comarcal, supracomarcal, nacional).

En aquest sentit, Robert ha apel·lat a una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), "que recorda la importància del sector privat per mantenir l'equilibri en l'oferta ràdiofònica" i ha parlat del paper de la ràdio pública en termes de "competència deslleial" respecte la privada.

La publicitat, a la privada

En un context en què la publicitat ha caigut un 25% i en què el sector privat ha perdut un 18% d'ocupació, l'ACR reclama retirar la publicitat de les emissores públiques. D'altra banda, el representant de l'associació també ha demanat una redefinició de la idea de "comunicació local", en al·lusió, per exemple, a les desenes de ràdios que sota aquest nom "es connecten" habitualment a COM Ràdio. En aquest sentit, Robert ha afirmat que la ràdio local "no pot ser sindicada".

D'altra banda, Robert s'ha remès a les dades del seu informe relatives a les audiències de ràdio en català, que donen a la privada un 77% de quota per un 23% a la pública, i ha insistit que el sector privat també ha contribuït a la normalització de la llengua i, en definitiva, a la funció pública que se li suposa com a mitjà de comunicació.

Més continguts de