Audiències
Mèdia 30/05/2013

La inversió publicitària a la ràdio va caure un 10,6% durant el 2012

Un estudi de l'ACR detalla que les emissores privades han perdut 497 llocs de treball en cinc anys

Ara
1 min

BarcelonaL'Associació Catalana de Ràdio (ACR), que agrupa les emissores privades de Catalunya, ha fet públic aquest dijous el seu informe sobre inversió publicitària corresponent a l'any 2012, que detalla que els ingressos de les ràdios per aquest concepte va caure un 10,6% durant l'any passat. Això suposa que, des de l'any 2007 –l'últim abans de la crisi i el primer en què es va elaborar l'estudi– la inversió publictària en ràdio a Catalunya s'ha reduït un 40%. De fet, durant tot aquest període, la xifra ha caigut cada any, i el 2012 es va situar en 45,1 milions d'euros, mentre que el 2007 havia arribat als 75,3 milions.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Pel que fa al conjunt de l'Estat, el descens durant el 2012 va ser una mica més pronunciat –es va situar en el 13,2%–, però, en canvi, el global dels cinc anys no és tan negatiu com el català, ja que des del 2007 la inversió ha disminuït un 25,2%.

En l'aspecte positiu, destaca que la ràdio ha guanyat pes en comparació amb els altres mitjans: si bé el 2007 només el 10,6% de la inversió publicitària anava a parar a les emissores de ràdio, ara aquest percentatge ha crescut fins al 13,9%.

L'estudi, que s'elabora a partir de les xifres aportades directament per les empreses del sector, detalla també que, en els últims cinc anys, les emissores de ràdio privades catalanes han deixat d'ocupar 497 persones –304 eren personal laboral i les 193 restants eren col·laboradors–, la qual cosa suposa un descens del 45,6%: dels 1.091 treballadors que tenien en total el maig del 2008, s'ha passat a 594 l'abril del 2013.

stats