Publicitat
Publicitat

EL DISSENY DEL CERCADOR MÉS IMPORTANT

Una guitarra elèctrica interactiva ha causat furor a la xarxa

Els logotips més curiosos de Google

Dijous passat, Google va canviar temporalment el seu logotip, que es va convertir en una guitarra elèctrica interactiva. Els canvis de logotip del cercador ja són tota una tradició. En descobrim els secrets.

El disseny senzill sempre s'ha considerat una de les claus de l'èxit de Google. Però, des dels seus inicis, els responsables del cercador s'han permès una petita llicència estètica: canviar el logotip de manera temporal quan hi ha una ocasió especial que ho justifica.

L'últim doodle , que és el nom d'aquestes variacions, es va veure dijous passat, dia en què el músic i creador de guitarres elèctriques Les Paul hauria fet 96 anys. En comptes de les lletres de colors habituals, a la pàgina principal del cercador es podia veure una guitarra elèctrica interactiva que es podia fer sonar passant el ratolí per sobre les cordes o amb el teclat. Ràpidament es va convertir en el tema més comentat del dia a Twitter, i YouTube es va omplir de vídeos d'usuaris tocant cançons amb aquesta guitarra.

La història dels 'doodles'

El primer d'aquests logotips el van dissenyar, el 1998, els mateixos fundadors de Google. Larry Page i Sergey Brin anaven a un festival de Nevada en el qual es crema una gran escultura humana, i van afegir un dibuix de l'escultura al logotip del cercador, com un missatge en clau. Un any després , els dos fundadors van demanar a un becari que fes un logotip especial amb motiu del dia de la Bastilla. Page i Brin van quedar molt satisfets amb el resultat i van decidir que tindria continuïtat i que el becari en seria el responsable.

En l'última dècada, Google ha utilitzat un total de 1.078 logotips d'aquesta mena. Alguns, com el de la guitarra elèctrica de dijous passat, s'han pogut veure arreu del món. D'altres, com el que es va dedicar als castellers amb motiu del concurs de Tarragona del 2006, a l'Estat. Se n'han fet de molts tipus: celebracions com el Dia d'Acció de Gràcies i Sant Valentí, esdeveniments com els Jocs Olímpics i el Mundial de futbol o aniversaris com el del videojoc Pacman, amb una versió web que, com la guitarra, era interactiva.

La gran majoria s'han dedicat a personatges històrics com Charles Chaplin, Andy Warhol, Albert Einstein o Leonardo da Vinci. I també n'hi ha hagut de menys festius, com la versió de la paraula Google sense els clàssics colors en senyal de dol. Aquest s'ha fet en poques ocasions, com la mort del president polonès en accident d'avió i el gran terratrèmol de la Xina de l'any passat.

Concurs infantil i patent

Habitualment, els logotips els dissenya un petit equip de Google que no s'hi dedica exclusivament, tot i que alguns doodles han sortit d'un concurs infantil. Aquesta competició es va fer per primer cop l'any passat, i hi van poder participar escolars de fins a 18 anys. Els dibuixos es poden votar en una pàgina web, i el guanyador s'emporta l'honor d'aparèixer al cercador durant 24 hores i també un viatge a les oficines de Google.

L'última polèmica al voltant dels doodles ha estat la concessió d'una patent d'aquest invent, el març passat. Business Insider , i molts altres, ho han titllat de "perversió del sistema".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT