Publicitat
Publicitat

Mitjans de proximitat

El portal MAC 2.0, el substitut dels premis MAC

El MAC obre la porta a vies alternatives de finançament de nous projectes audiovisuals

Granollers acull aquest dimecres i dijous la dotzena edició del Mercat Audiovisual de Catalunya

El MAC 2.0 és una de les grans apostes de la 12a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), la trobada de televisions de proximitat i petites productores que té lloc avui i demà a Granollers. Segons el gerent del Mercat, Josep Maria Codina, el MAC 2.0 és una plataforma que es mantindrà en funcionament tot l’any i que permetrà “coproduir i cofinançar” nous projectes audiovisuals: els productors els presentaran a la xarxa i qualsevol usuari o empresa hi podrà col·laborar amb diners o recursos. La idea, diu Codina, és que substitueixi els premis MAC, que enguany han caigut del programa i que garantien una bona injecció de capital per part dels canals locals a alguns dels projectes que s’hi presentaven.

Aquesta edició del Mercat s’estructura entorn a dos eixos: d’una banda, la fira tecnològica, que permet a productores, distribuïdores i mitjans de proximitat donar-se a conèixer, presentar projectes i establir contacte amb altres empreses per comprar i vendre les seves produccions. Hi seran presents 37 empreses, una xifra que Codina valora molt positivament.

L’altre centre d’atenció seran les ponències i els debats. Avui es dedicaran especialment a la televisió de proximitat, i hi intervindran, entre altres, el director general de mitjans de comunicació, Antoni Molons, que parlarà sobre el futur del sector, i el director general de Fundacc, Joan Sabaté, que parlarà de les audiències televisives l’any passat. Demà és el torn de les xerrades orientades a les productores, en què es presentarà el nou Centre de Recursos Audiovisuals de Granollers, que “ajudarà els petits productors a crear nous continguts a baix preu”, segons el gerent del MAC. A més, també es debatrà la possibilitat que els festivals es converteixin en la “primera finestra de distribució” dels productes audiovisuals catalans.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT