Publicitat
Publicitat

RETALLADES ALS MITJANS PÚBLICS

L'equip del programa s'enfronta amb els treballadors de TVE

Un magazín de producció pròpia substituirà 'España directo'

TVE ja té una alternativa al programa España directo . Consistirà en un magazín de producció pròpia que s'allargarà fins a les 21.00. El tancament de l'espai de reportatges ha generat polèmica.

El consell d'administració de Radiotelevisió Espanyola ha decidit prescindir de la producció externa per rebaixar costos. Això implicarà la desaparició de l'espai de reportatges España directo , que des de fa sis anys ocupa diàriament l'última franja de la tarda, de 18.20 a 20.00. El programa, produït per Mediapro, s'acomiadarà definitivament el 30 de juny, i el consell ja ha començat a valorar quin contingut podria ocupar la franja a partir del setembre. L'opció més ben posicionada ara mateix és la d'un magazín de producció pròpia que s'allargaria fins a les 21.00 i englobaria l'espai de crònica rosa Gente .

També corre perill el magazín La mañana , que condueix durant prop de quatre hores diàries (de 10.15 a 14.00) Mariló Montero. Tot i que en aquest cas alguns dels treballadors són de la cadena, gran part de l'equip i dels recursos els aporta Overon, una filial de Mediapro.

Tots dos programes havien estat objecte de crítiques per part dels representants dels treballadors de TVE, que consideraven innecessari externalitzar-ne la producció, especialment en un context de retallades que ha comportat, entre altres, un ERO que ha afectat molts treballadors de la cadena. Per això, en conèixer la decisió del consell d'administració, els representants del sindicat USO a la corporació van emetre un comunicat en què assegu- raven que estan "d'enhorabona" per aquesta decisió, i en què demanaven al consell que el programa es continuï emetent, però produït per TVE, amb la col·laboració dels centres territorials i, per tant, "amb un cost més baix per al contribuent". El consell d'administració, però, es va pronunciar en contra d'aquesta possibilitat.

Pressions polítiques

Davant la reacció dels treballadors de la cadena, l'equip del programa va emetre un comunicat en què es mostrava "dolgut" per aquestes mostres d'alegria i en què titllava de "repugnant" l'actitud dels seus "companys de TVE", que tot i no ser companys d'empresa sí que ho eren "d'hores i hores de treballar colze a colze". El motiu esgrimit pel consell per suprimir l'espai era el descens d'audiència -del 18,1% del 2005 ha passat al 12,9%-, un fet que els treballadors del programa atribueixen a la "fragmentació" del públic televisiu. Recorden, a més, que continuen sent "el segon programa més vist de la tarda".

El mateix comunicat fa referència, també, a les lluites "politico-empresarials" que han conduït a aquesta situació, i que han quedat reflectides en les declaracions del portaveu del Partit Popular a la comissió de control parlamentari d'RTVE, Ramón Moreno, que es va felicitar per la decisió: "Els diners que donem els espanyols per finançar RTVE no pot servir per mantenir les empreses dels amics de Zapatero", va dir, en referència a Mediapro. Segons ell, el contracte de TVE amb la productora era per valor de 14 milions d'euros anuals.

El futur de 'La mañana', en l'aire

D'altra banda, no hi haurà canvis, de moment, al matí, tot i que el trencament de relacions amb Overon implicarà una important reducció de recursos per al programa La mañana i la marxa de tots els reporters. La cadena haurà d'optar, doncs, entre cobrir aquests buits amb mitjans propis o bé repensar el programa de dalt a baix.

Més continguts de