Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

I, malgrat tot, necessitem Microsoft

Steven Sinofsky, el màxim responsable de Windows a Microsoft, comunicava fa uns dies que l'empresa abandona la denominació Windows Live que va introduir fa set anys per als seus serveis d'internet, inclosos el xat Messenger i el correu web Hotmail, tots dos líders mundials de les seves respectives categories amb 300 i 350 milions d'usuaris actius, respectivament. El motiu: no ha aconseguit que els usuaris relacionin la marca Windows amb aquests serveis i d'altres al núvol d'internet. L'ocasió: el pròxim llançament de Windows 8, la nova generació del sistema operatiu per a ordinadors i tablets , que sortirà just abans de la campanya comercial de Nadal. La sorpresa: com que un sistema operatiu modern no pot existir desvinculat del núvol, Windows 8 portarà integrats tots els serveis actuals de Live, però els usuaris els podran desactivar i substituir-los per d'altres, posem l'espai en disc de Dropbox o l'agenda de Google.

Microsoft presumint d'obert? Pot semblar estrany, però com explica Charles Arthur al seu llibre Digital wars , les sentències desfavorables per pràctiques monopolístiques de mitjans de la dècada passada han impregnat l'empresa d'una falta d'agressivitat que li ha impedit combatre amb eficàcia nouvinguts com Apple i Google. I ara que disposa d'una proposta veritablement innovadora -la interfície d'ús Metro, comuna a Windows Phone i Windows 8- els consumidors la reben amb menyspreu, com desitjant-ne el fracàs.

En certa manera, és el mateix que els està passant a Nokia i BlackBerry: clients que hi havien confiat durant anys els deixen plantats per llançar-se en braços dels nouvinguts. Però tal com van les coses, que Microsoft tingui èxit és probablement l'únic que ens pot salvar de quedar atrapats en un duopoli entre Apple i Google.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT