Publicitat
Publicitat

LES AUDIÈNCIES DELS MITJANS

Catalunya Ràdio revalida el lideratge en l'última onada del Baròmetre

Un milió de lectors de diaris en català

Els mitjans en català milloren la seva penetració i pugen un 14,2% de mitjana, enfront del 5,0% dels mitjans en castellà. En el cas dels diaris, un milió de lectors s'informen amb premsa en català.

La premsa en català frega el milió de lectors, segons un estudi del Baròmetre. En concret, 972.000 catalans llegeixen diàriament alguna capçalera en català. L'enquesta recull l'impacte de la sortida de l'ARA i de la doble edició de La Vanguardia, tot i que en aquest últim cas només computa des de la seva aparició, sis mesos enrere. L'estimació és que en la pròxima onada, la xifra de lectors en català sigui d'1.072.000, enfront dels 2.225.000 que llegeixen algun diari -incloent-hi els esportius, els econòmics i els gratuïts- en castellà.

Puja el consum de ràdio

Si fa uns dies es batia el rècord històric de consum televisiu per la crisi, la ràdio també registra la mateixa tendència: totes les emissores del rànquing pugen respecte de les dades d'un any enrere. El lideratge segueix sent per a Catalunya Ràdio, tot i que RAC1 retalla distàncies i ja és a només 22.000 oients. En ràdio musical, dominen Los 40 Principales, amb 560.000 seguidors.

105.000 lectors per a l'ARA

Aquesta última onada del Baròmetre és la primera en la qual ja es dóna una dada anual de l'ARA. Segons l'estudi, el rotatiu té 105.000 lectors diaris. El rànquing de lectors de l'edició en paper l'encapçala La Vanguardia (841.000), seguida d'El Periódico (740.000), El Punt/Avui (245.000), El País (242.000), El Mundo (76.000), Público (50.000), La Razón (26.000) i ABC (22.000). En el seu estudi de perfils de lectors de les capçaleres catalanes, l'ARA és el que té més percentatge de seguidors joves (14 a 35 anys): un 30% del seu públic pertany a aquesta franja. El diari també lidera els rànquings percentuals de lectors de classe alta i mitja alta, de lectors amb estudis superiors i de lectors connectats a internet.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT