Publicitat
Publicitat

COMUNITATS

Casos de periodisme ciutadà a la BBC

Eltringham: "Els periodistes ja no som els propietaris de les notícies"

L'editor adjunt d'Interactius i Mitjans Socials de la BBC explica a Barcelona la importància d'implicar l'audiència en quotidianitat dels periodistes

El periodisme canvia i els professionals han de saber escoltar més que mai a la seva audiència. Així ho ha manifestat l'editor adjunt d'Interactivitat i Mitjans Socials de la BBC, Matthew Eltringham, que aquesta tarda ha ofert una ponència a Barcelona. El periodista britànic ha explicat que “malgrat l'època excitant que estem vivint, encara necessitem un periodisme tradicional” però que “volem introduir l'audiència en el nostre periodisme”.

Eltringham ha exposat que la cadena anglesa treballa per aconseguir crear comunitat a les xarxes socials, entenent-la com un grup de persones amb un interès comú. BBC Ràdio 5 és una emissora que té molt present la seva audiència en els seus programes. I és que, diu, que “fer que la comunitat entri en un programa és un poder molt gran i això dóna un valor afegit”.

En l'àmbit informatiu, l'editor de Mitjans Socials ha detallat que la seva cadena utilitza molt aquestes eines per trobar informació. Quan els estudiants van protestar a Londres, els mitjans es van centrar en uns detalls, però a través de la xarxa va córrer molt el cas d'un noi en cadira de rodes que havia estat retingut per la policia. “Al final, aquesta va ser la història que més vam destacar els mitjans”, recorda Eltringham. Els usuaris s'havien mobilitzat per crear i difondre ells la informació. Aquest és l'exemple evident que “els periodistes del segle XXI han de treballar amb aquestes eines” sempre examinant i investigant la certesa de les informacions. Aquest periodista assegura que “la comunitat pren el control i els periodistes ja no som els propietaris de les notícies”. Per això, “cal compartir aquest poder”. L'equip on participa Eltringham dóna suport als programes i als periodistes que necessiten consells per introduir-se a les xarxes socials. Per això, la cadena n'ha publicat unes guies d'ús.

Periodisme ciutadà
Dins de les diverses iniciatives de periodisme ciutadà que es poden practicar, Matthew Eltringham ha destacat el cas de ' Have Your Say', de la BBC, una plataforma on destaquen els comentaris dels usuaris amb la intenció de concentrar el tràfic web i la participació en un portal. Finalment, el periodista ha exposat l'exemple d' ABC OPEN, una cadena australiana que demana a l'audiència contingut per transformar-lo en periodisme.

La xerrada de Matthew Eltringham a Barcelona s'emmarca dins les sessions de treball 10 en comunicació que organitza la fundació ESCACC.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT