Publicitat
Publicitat

3D: el negoci són les ulleres

Tant el sector de la producció audiovisual com el de l'electrònica de consum tenen dipositades grans esperances en les tres dimensions aplicades al televisor domèstic. Aquest any es vendran al món entre quatre i sis milions de televisors amb capacitats 3D, i aquesta xifra anirà augmentant fins als vuitanta milions que pronostiquen els analistes per al 2014.

La popularitat del 3D depèn de la disponibilitat de contingut. Els impulsors principals seran les transmissions esportives i els videojocs. El preu dels aparells ja no és l'obstacle: si un model convencional de 40 polzades costa uns 750 € (1.000 si és de tecnologia LED), ja se'n troben de la mateixa mida amb capacitat 3D per 1.600 €. Això sí, cal afegir-hi 100 € per cadascuna de les ulleres actives que calen per apreciar l'efecte 3D: posem-hi 400 € per veure els partits en família. El fabricant d'ulleres Xpand augura que abans de cinc anys tots tindrem les nostres pròpies ulleres 3D per veure la tele i les durem a sobre per anar a veure una pel·lícula o un partit a casa del veí. Samsung ja ofereix ulleres 3D amb muntura de coloraines per als més petits de la casa.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT