Publicitat
Publicitat

CONSUM DE MITJANS

El consum infantil a Espanya el 2011 va ser de 2 hores i 38 minuts cada dia

Els nens miren més televisió que mai

El consum de televisió entre el públic infantil va créixer a Europa durant l'any 2011 fins a arribar al seu màxim històric. Espanya se situa a la part alta, amb 158 minuts de televisió per nen i dia.

El consum de televisió entre la població infantil va créixer arreu d'Europa durant el 2011 i es va situar en el seu màxim històric, segons un estudi de la consultora Médiamétrie. Tot i que no s'han fet públiques les dades mitjanes per al conjunt del continent, l'estudi revela que els italians d'entre 4 i 14 anys són els que més miren la televisió, amb 2 hores i 42 minuts diaris de mitjana, tres minuts més que el 2010. A l'extrem contrari, els nens francesos són els que menys temps dediquen a aquesta activitat. Hi van destinar 2 hores i 18 minuts cada dia durant el 2011, la qual cosa representa un increment de sis minuts respecte a l'any anterior.

Pel que fa a Espanya, l'informe situa el consum infantil a la part alta de la forquilla europea, amb 2 hores i 38 minuts diaris de televisió. Aquesta dada suposa una reducció d'un minut respecte a l'any 2010, però el mateix estudi atribueix aquesta tendència contrària a la norma europea a l'efecte que el Mundial de futbol guanyat per la selecció espanyola el juliol d'aquell any va tenir sobre el consum televisiu a l'Estat. Respecte a un any normal televisivament parlant com el 2009, Médiamétrie sí que hi observa un creixement i, de fet, un estudi de Barlovento Comunicación assenyala que en sis anys el consum infantil de televisió a l'Estat ha crescut un 11,2%: el 2005 cada nen espanyol va mirar, de mitjana, 2 hores i 22 minuts de televisió al dia.

Tecnologia i nous canals

La responsable de l'estudi europeu, Johanna Karsenty, atribueix l'increment del consum televisiu entre el públic infantil als "nous hàbits" d'aquest col·lectiu. "Les noves tecnologies permeten que els nens tinguin més relació amb els seus personatges preferits, un fenomen que té un efecte directe sobre els elevats índexs d'audiència televisiva", argumenta Karsenty.

Com a conseqüència de tot plegat, l'estudi assenyala que les cadenes dediquen cada vegada més esforços a guanyar-se el públic infantil amb canals específics, que s'estan consolidant. Un bon exemple en aquest sentit és la implantanció al Regne Unit d'un segon canal de Disney Channel, que ofereix els mateixos continguts que el canal principal però amb una hora de retard, una iniciativa que l'estudi qualifica d'"exitosa".

Pel que fa als continguts preferits pels espectadors d'entre 4 i 14 anys, l'animació manté el primer lloc pràcticament arreu. A l'Estat l'espai més seguit pels nens és la sèrie Fanboy i Chumchum , que emeten tant Clan com el Super3.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT