Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Som els nostres mòbils

El vespre passat, en un bar determinat del Raval, hi havia molts congressistes alemanys amb iPhone, mentre que durant el dia els usuaris d'Android es van concentrar al palau 8 de la Fira, on hi devia haver alguna cosa que els interessava especialment. Ho sé perquè ho vaig veure en temps real amb HeatMWC, una aplicació gratuïta ( http://heatmwc.com ) per als telèfons mòbils de moda amb la qual Google va fer ahir exhibició de potència en el seu primer Mobile World Congress.

HeatMWC és tecnològicament fascinant, perquè combina la connexió permanent a internet amb el geoposicionament del terminal, les relacions mitjançant les xarxes socials de consum i professionals, la cartografia en temps real i també la segmentació de perfils personals.

Però també és socialment inquietant, perquè ens posa cara a cara amb la quantitat d'informació sobre nosaltres que posem a l'abast de manera no sempre del tot conscient. Google no enganya i el programa es presenta reconeixent: "Fa deu anys que parlem de la publicitat al mòbil; ara us demostrem el que es pot arribar a fer'.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT