15/02/2011

Som els nostres mòbils

1 min

El vespre passat, en un bar determinat del Raval, hi havia molts congressistes alemanys amb iPhone, mentre que durant el dia els usuaris d'Android es van concentrar al palau 8 de la Fira, on hi devia haver alguna cosa que els interessava especialment. Ho sé perquè ho vaig veure en temps real amb HeatMWC, una aplicació gratuïta ( http://heatmwc.com ) per als telèfons mòbils de moda amb la qual Google va fer ahir exhibició de potència en el seu primer Mobile World Congress.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

HeatMWC és tecnològicament fascinant, perquè combina la connexió permanent a internet amb el geoposicionament del terminal, les relacions mitjançant les xarxes socials de consum i professionals, la cartografia en temps real i també la segmentació de perfils personals.

Però també és socialment inquietant, perquè ens posa cara a cara amb la quantitat d'informació sobre nosaltres que posem a l'abast de manera no sempre del tot conscient. Google no enganya i el programa es presenta reconeixent: "Fa deu anys que parlem de la publicitat al mòbil; ara us demostrem el que es pot arribar a fer'.

stats