Mèdia 12/07/2017

La nova televisió i ràdio valencianes: sense data però amb llibre d’estil

La periodista Remei Blasco serà la cap d’informatius i el productor César Martí, el cap de continguts

Daniel Martín
1 min
Empar Marco durant una compareixença a les Corts

ValènciaMentre l’inici de les emissions de la nova televisió i ràdio valencianes continua endarrerint-se -ahir la directora general, Empar Marco, va descartar la simbòlica data del 9 d’octubre-, els valencians s’han d’acontentar amb les notícies que permeten intuir quin serà el model de mitjans públics de què podran gaudir a partir de finals del 2017 o, molt més probablement, a partir del 2018.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Pel que fa a les persones que comandaran À. (nom que es llegeix a punt ), el consell rector ahir va aprovar nomenar la periodista Remei Blasco cap d’informatius i el productor César Martí cap de continguts. Blasco va ser redactora de la secció d’internacional de Canal 9 entre els anys 1989 i 2013 i Martí ha treballat com a productor executiu en diverses empreses audiovisuals.

Així mateix, el consell rector també va aprovar ahir l’esborrany del llibre d’estil. El text proposa “fugir d’una visió centralista” i prioritzar l’estructura comarcal. A més, també accepta les tres denominacions estatutàries: les històriques “País Valencià i Regne de València” i l’oficial “Comunitat Valenciana”.

Publicitat en valencià

El llibre d'estil també estableix que, tot i que no existeix cap obligació per als espais publicitaris, sí defensa que aquests "han de ser preferentment en valencià". Per a la promoció del valencià també en la publicitat, l'ens posarà "a disposició dels anunciants serveis d’assessorament lingüístic".

stats