Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

La partida: un programa amb olor de peus

TV3 ha recuperat, per a aquest estiu, el concurs La partida després d'un descans des de Nadal. Al capdavant hi continua Javier Estrada, un presentador que posa la mateixa energia a esperonar els concursants que a eliminar els pronoms febles, per bé que ha millorat la fonètica.

Tan bon punt va començar el concurs va aparèixer un rètol que deia: "Amb la presència de Peusek", el producte que combat la ferum de peus. L'advertència sorprèn i fa gràcia, perquè condiciona els primers minuts de programa: tens la sensació que tots els que veus en pantalla tenen sudoració de peus.

Els convidats que en aquesta ocasió van acompanyar els concursants, en teoria per ajudar-los a respondre, eren Jordi Hurtado (un professional que només ha aconseguit passar per TV3 en qualitat de simpàtic convidat a concursos) i Cristina Villanueva, presentadora de notícies a La Sexta. És d'agrair aquest fair-play de la cadena en obrir les portes a presentadors de la competència. És molt millor això que la tendència a l'endogàmia tan nostrada amb les cares que ja hem vist fins a la sopa.

En la primera edició s'hi va notar un esforç de crear una acció constant a plató, tot i que continua semblant una partida massa llarga. Com hem comentat alguna altra vegada, el criteri a l'hora de donar per bones algunes respostes no és el punt fort del concurs. A la prova d'endevinar accions que es fan a la platja no s'entén que s'hagués d'encertar "buscar aparcament" i no donessin per correcta la resposta "trobar aparcament" i que, en canvi, a l'enigma "treure's la sorra dels peus" sí que es va acceptar "espolsar-se la sorra dels peus". Caldria ser més curós en el criteri de fins a quin punt cal filar prim o tirar pel broc gros. Els experiments de Dani Jiménez són sempre un revulsiu a nivell d'acció i d'espectacle. Al final, als guanyadors, se'ls dóna el premi en forma d'un gran xec de Peusek i, des de casa, respires tranquil. Potser gràcies al patrocinador.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT