Publicitat
Publicitat

LES AUDIÈNCIES DEL FUTBOL EN OBERT

La resta no arriben al 10% de quota de pantalla a TV3

El partit dels dissabtes només enganxa amb Barça i Madrid

Deixant de banda els partits dels dos grans de la Lliga, el futbol en obert no triomfa entre els telespectadors catalans. Segons diuen des de TV3, "la factura s'ha de repartir perquè sigui viable".

Els partits de futbol són un dels productes més desitjats pels canals de televisió en obert, que els veuen com una de les poques oportunitats d'aconseguir grans audiències després de la fragmentació provocada per la TDT. Això, però, només es compleix quan juguen el Barça o el Madrid. Per contra, quan el partit de dissabte a la nit no és de cap dels dos grans, El peliculón d'Antena 3 i La noria de Telecinco lideren les audiències a Catalunya, mentre que el partit de TV3 és tercer amb menys d'un 10% de quota de pantalla, cinc punts per sota de la mitjana de la cadena.

El cap d'esports de TV3, Josep Maria Farràs, argumenta que "la valoració s'hauria de fer globalment i no per partits, ja que els contractes tenen limitacions". Farràs es refereix al fet que TV3 compra un paquet de 38 partits, dels quals només en pot escollir vuit del Barça i vuit del Madrid. Els altres partits han de ser, obligatòriament, d'equips que generen menys interès. "És evident que estaríem encantats de disposar de més partits del Barça, l'Espanyol i el Madrid, però la factura del futbol s'ha de repartir entre els diferents operadors perquè sigui viable", explica Farràs.

Els extrems i el terme mitjà
Els dos últims dissabtes s'ha pogut veure que, segons els equips que juguen el partit que es retransmet en obert, la diferència en l'audiència és abismal. Fa dues setmanes, el Deportivo-Barça va aconseguir el rècord de la temporada a TV3, amb 1.103.000 espectadors i un 35% de share . Dissabte passat, en canvi, el Sevilla-Espanyol només va tenir 267.000 espectadors i un 9,4% de share , i TV3 es va veure superada per El peliculón , La noria i, fins i tot, per la retransmissió del partit per La Sexta, cosa que passa en molt poques ocasions.

Els partits del Madrid se situen entremig d'aquests dos extrems amb una mitjana de 454.000 espectadors i un 16,77% de quota de pantalla a TV3, lleugerament per sobre de la mitjana de la cadena, però són els partits en què menys diferències hi ha entre la televisió pública catalana i La Sexta. Els que es miren els partits del club blanc es reparteixen gairebé a parts iguals entre els dos canals, ja que La Sexta té una mitjana de 435.000 espectadors i un 16,07% de quota de pantalla.

Mentre que una gran majoria dels catalans prefereixen veure el Barça per TV3 que veure'l per La Sexta, amb els partits del Madrid les diferències són mínimes.

Els resums del Barça
Més enllà de les retransmissions de partits, quan el Barça juga dissabte a les 20 h com avui, TV3 n'ofereix els gols a les 21.50 h i un resum ampli a mitjanit. Una oferta que, darrerament, es complementa amb l'emissió d'un resum ampli i de les rodes de premsa íntegres pel canal Esport 3 tan bon punt acaba el partit.

En alguna ocasió, com en l'últim derbi Espanyol-Barça, això s'ha fet per TV3, i s'ha desplaçat el partit en obert que tocava aquell dia, amb molt bons resultats d'audiència. El cap d'esports de TV3, però, creu que aquesta fórmula només es justifica en casos excepcionals com el derbi català, un Barça-Madrid, o un partit que pugui decidir el títol. "Si volem valorar la competició que gestionem la resta de dissabtes, pensem que hem de respectar els espectadors que volen gaudir del futbol i de la Lliga", explica Josep Maria Farràs. Encara que siguin pocs.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT