Publicitat
Publicitat

NOVETATS A LA TELEVISIÓ DE PAGAMENT

Estrena una nova sèrie de reportatges en primera persona

El "periodisme de perplexitat" de Jon Sistiaga aterra a Canal +

Aquest dijous, a les 21.00, Canal + dóna la benvinguda al periodista Jon Sistiaga. A través d'una sèrie de reportatges, Sistiaga vol que els espectadors reaccionin amb un "No m'ho puc creure".

Mostrar els extrems de la condició humana, amb totes les seves contradiccions i paradoxes, és el que pretén Jon Sistiaga a Reportajes Canal+ . Segons deia ell mateix en l'acte de presentació, el programa oferirà "periodisme de perplexitat". O el que és el mateix, farà que els espectadors es quedin perplexos amb el que veuran.

Els temes d'aquests reportatges, que s'emetran cada dos o tres mesos i duraran uns 50 minuts, no estaran marcats per l'actualitat, sinó que aniran "dues passes per endavant", en paraules de Sistiaga. Per exemple, se centraran en la persecució dels albins a Tanzània o en "el tren de la mort", que travessa Mèxic carregat d'immigrants que volen arribar als Estats Units i que arrisquen la vida.

El que s'emet aquest dijous, que es titula Jon Sistiaga en las puertas del infierno , explica la història dels miners que extreuen sofre al Kawah Ijen, un volcà en actiu d'Indonèsia. Sistiaga assegura que l'ofici dels miners "és un dels pitjors del món".

El luxe de no mirar les audiències

El periodista defineix Canal + com un "lloc màgic" per fer la feina que li agrada: "Fer periodisme seriós i no estar pendent de les quotes de pantalla". Una llibertat que permet fer anàlisis ponderades i "composar el puzle de la realitat", l'ambiciós objectiu que es marca el programa.

Jon Sistiaga es mostra convençut que "un documental no ha de ser ni llarg, ni intens, ni avorrit" i explica que el seu nou programa intentarà explicar les coses "amb acció, amb aventura, amb risc, amb implicació" i, sobretot, "en primera persona". Com ja passa amb el nou programa d'entrevistes d'Iñaki Gabilondo, el periodista es convertirà en protagonista a Canal +.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT