Publicitat
Publicitat

MOVIMENTS EMPRESARIALS

Amb set canals i un 26,4% de 'share' el grup resultant seria líder d'audiència

Tot a punt perquè Antena 3 absorbeixi 'de facto' La Sexta

La concentració de televisions avança: Antena 3 i La Sexta ja han acordat tirar endavant la seva fusió, llargament negociada. En resultarà un grup amb set canals i una audiència sumada del 26,4%.

Després de dos anys llargs d'estira-i-arronses, Planeta i La Sexta ho tenen tot a punt per anunciar imminentment la seva fusió. L'anunci és qüestió de pocs dies: es té pressa per executar l'operació i ja es vol començar el 2012 amb el nou model. Abans, però, la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT) s'ha de pronunciar i donar-hi el vistiplau.

El resultat, si no hi ha condicions en contra, serà el primer grup televisiu espanyol en audiència: el 26,4% dels espectadors van mirar al setembre algun canal d'Antena 3 (que també té Neox, Nitro i Nova) o de La Sexta (comptant-hi La Sexta 2 i La Sexta 3). Això és mig punt més que la suma de tots els canals que controla Mediaset després d'haver assumit la gestió de Cuatro i els seus canals.

Tot i que l'operació es vendrà com una fusió, en realitat es tracta d'una absorció per part d'Antena 3. En la nova societat resultant, la televisió controlada per Planeta i Bertelsmann tindrà un 80% del capital i serà qui gestionarà les graelles de tots els canals en joc. La Sexta es queda amb un 20% i la gestió dels seus informatius. Serà una operació que s'emmirallarà en la que, fa un any, van protagonitzar Telecinco i Cuatro, en la qual Mediaset ha esdevingut el grup dominant.

José Manuel Lara serà el president del grup resultat i Silvio González, conseller delegat d'Antena 3, en seria el primer executiu, en un consell d'administració on hi hauria alguna representació de La Sexta, amb José Miguel Contreras al capdavant.

La Sexta arriba a aquesta fusió severament perjudicada pels mals resultats econòmics dels últims anys: 284 milions d'euros de pèrdues en el període 2007-2009 (no ha fet públiques encara les pèrdues del 2010). La pressió li arriba sobretot pel seu soci Televisa, que té el 40% de les accions. El grup mexicà guanya en totes les seves operacions internacionals, excepte en aquesta, i per això ha batallat des del 2008 per poder col·locar la televisió en l'òrbita d'un altre grup. El principal desacord durant aquests anys ha estat la valoració de La Sexta i el percentatge que cadascú havia de controlar del grup resultant. La caiguda de la publicitat, l'estancament de l'audiència de La Sexta i la fragmentació inherent a la TDT han acabat decantant el factor temps a favor de Planeta, ja que Televisa es negava a desembutxacar més diners.

Un altre lubrificant de l'acord ha estat la necessitat d'enfrontar-se amb millors condicions al gegant Mediaset (que controla el 25,9% del total de l'audiència amb els seus canals).

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT