Publicitat
Publicitat

“Així menteix Rubalcaba”, mostra 'El Mundo'

El diari remou el cas de l'11-M afirmant que el ministre de l'Interior “enganya l'opinió pública”

“Així menteix Rubalcaba” és el contundent titular d' El Mundo d'aquest dissabte. A pocs dies per celebrar els set anys de l'atemptat a Madrid, el diari assegura que el ministre de l'Interior espanyol vol enganyar l'opinió pública “negant que la jutgessa hagi donat 10 dies per identificar els Tèdax de l'11-M”. El rotatiu explica que Rubalcaba “diu que és 'rotundament fals' que li demanessin aquestes dades fa un any quan consta en una providència del 9 de març del 2010”.

A banda d'aquesta qüestió, el pla d'estalvi energètic del govern espanyol és el tema principal a la majoria de portades dels diaris catalans i espanyols. Aquests últims són els més crítics amb la mesura. L' ABC titula “un altre pegat improvisat” i adverteix que segons els fabricants “els nous senyals poden desenganxar-se a causa de la pluja”. La Razón diu que “el govern recicla un pla del 2008”, perquè “la majoria de mesures estaven aprovades però no es complien”. A més, aquest diari diu que una prova feta per ells mateixos conclou que a 130 es gasta menys que a 110. De la seva banda, El País titula que “Zapatero aplica almenys fins al juliol la reducció”. A banda, aquest diari inclou a la portada una fotografia de la nevada d'ahir a la nit a l'A6, a Madrid.

Pel que fa als diaris catalans, aquests es focalitzen en el descompte dels bitllets de Rodalies. “l'Estat s'avé a negociar la rebaixa dels bitllets”, titula l' AVUI mentre que El Periódico diu que “el govern central pagarà el 5% de la rebaixa a Rodalies”. L' ARA destaca també aquestes mesures amb el titular “estalvi per decret”. A la primera plana també destaca una entrevista a Marcelino Iglesias. En canvi, La Vanguardia diu que “el govern aprova un pla energètic de dubtosa eficàcia”. Finalment, El Punt obre titulant que “la sortida de Laporta provoca moviments a l'interior de SI”.

Pendents de Guardiola

D'altra banda, els diaris esportius mostren la seva preocupació per l'estat de salut de l'entrenador del Barça, Pep Guardiola. L' Sport titula en portada que "Pep va fer la tàctica a la clínica" i mostra fotos del segon preparador blaugrana, Tito Vilanova, a l'hospital. El 9 esportiu diu que el Barça jugarà "amb ell o per ell". Mundo Deportivo referencia el partit del Barça d'avui explicant que "dirigeix Messi".

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT