Publicitat
Publicitat

Premsa

Els directors de diaris catalans destaquen el seu paper cohesionador, però admeten que cal repensar el model

Carles Capdevila (ARA), Xevi Xirgo ('El Punt-Avui'), Enric Hernàndez ('El Periódico') i Enric Juliana ('La Vanguardia') debaten sobre el present i el futur del sector

Els directors de l'ARA, Carles Capdevila, El Punt-Avui, Xevi Xirgo, i El Periódico, Enric Hernàndez, i el director adjunt de La Vanguardia, Enric Juliana, han debatut aquest dijous al vespre a l'Ateneu Barcelonès sobre el present i el futur de la premsa en català, en la que ha estat la primera trobada de representants dels quatre diaris que s'editen en català –o en català i castellà– per a tot el país.

La tasca de cohesió social i de normalització lingüística que han desenvolupat aquests mitjans, ja sigui perquè van aparèixer en moments en què la llengua necessitava una empenta o perquè en optar per una doble edició van contribuir a introduir el català en nous sectors socials– ha estat un dels principals punts d'acord entre els quatre ponents, que han mostrat més divergències a l'hora d'apuntar cap a on ha d'anar el model de negoci en els propers anys.

Així, mentre Capdevila es mostra partidari de "posar l'usuari al centre" a través de les xarxes socials, i Hernàndez admet que els diaris estan perdent "el monopoli de la prescripció" arran de l'aparició d'internet com a mitjà d'informació, Juliana considera que "un diari és un diari", i que per tant ha de mantenir una estructura "que el lector reconegui". Xirgo, per la seva banda, es mostra més prudent, en defensar que cal "anar cap al digital", però sense que això suposi un canvi de concepció del diari, que no ha d'apostar tant per la immediatesa com per la reflexió.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT