Publicitat
Publicitat

recull de premsa

'Público' subratlla que la casa reial "no demana" a Urdangarin que "retorni els diners públics"

La decisió del monarca espanyol d'apartar el seu gendre, el duc de Palma, dels actes oficials és el principal argument a les portades d'aquest dimarts

Un nom propi copa les portades d'aquest dimarts. La decisió de la casa reial d'apartar Iñaki Urdangarin dels actes oficials és el titular d'obertura a la majoria de diaris catalans i espanyols. El més crític és Público, que afirma: “La casa reial admet que Urdangarin no ha sigut exemplar, però no li demana que retorni els diners públics”.

La Vanguardia, El País i La Razón coincideixen i titulen: “El rei aparta Urdangarin pel seu comportament 'no exemplar'”. En la mateixa línia, El Mundo diu: “Cop d'autoritat del rei en apartar de la casa a Urdangarin”. El Periódico mostra una foto esquinçada del rei i el seu gendre, el duc de Palma, i l'acompanya de la paraula repudiat. L' ARA diu: “El rei mou fitxa”, i destaca que la Corona mostrarà els seus comptes abans d'acabar l'any.

El Punt-Avui es desmarca en l'obertura i se centra en la inestabilitat de l'economia europea amb el titular “Europa no convenç”.

L' Abc opta per unes declaracions de Zapatero en una entrevista a Punto Radio i titula: “El meu desig més íntim és que Rajoy sigui bo per a Espanya”, i afegeix que el president espanyol en funcions reconeix que es va equivocar a l'hora d'afirmar que “el concepte de nació és discutible”.

El nomenament dels presidents del Congrés i el Senat per part del president espanyol entrant és l'altre titular present a bona part de les portades aquest dimarts. Destaca especialment el d' El País, que diu: “Rajoy col·loca a les Corts dos polítics de baix perfil per evitar tensions”.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT