Ràdio
Mèdia 14/03/2011

Les emissores de ràdio públiques només podran emetre sis minuts de publicitat per hora

El CAC regula per primera vegada la quantitat d'anuncis que podran incloure els operadors públics catalans

Albert Castellví
1 min

BarcelonLes ràdios públiques catalanes podran emetre, com a màxim, sis minuts de publicitat cada hora, segons un comunicat que ha fet públic avui el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) i que entrarà en vigor després de ser publicat al DOGC. Es tracta de la primera limitació en aquest sentit que imposa aquest organisme, i deixa al marge les emissores privades, que continuaran, com fins ara, sense cap restricció temporal sobre la publicitat.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La norma fa una excepció per a les emissores locals de municipis amb menys de 20.000 habitants, en què el límit màxim de publicitat per hora serà de 10 minuts. En aquest temps (i en els sis minuts que es permeten a la resta d'emissores públiques) no s'hi computaran els espais d'autopromoció, els patrocinis ni els missatges de servei públic o de tipus benèfic que s'ofereixin gratuïtament.

La nova normativa del CAC obligarà, a més, a separar la publicitat de la resta de continguts, per evitar la possible confusió de missatges per part dels oients. A més, segons informa el CAC, la norma prohibeix explícitament els anuncis de tabac i els de begudes alcohòliques destinats a menors, i destaca que la publicitat no podrà incitar a la violència o la discriminació. Sobre els espais patrocinats, el CAC deixa clar que caldrà identificar tant al principi com al final qualsevol producte o servei del patrocinador.

Aquest comunicat del CAC deriva de la llei de la comunicació audiovisual de Catalunya, aprovada l'any 2005 i que permet a l'entitat adoptar instruccions generals de caràcter vinculant en l'àmbit dels mitjans de comunicació que operen al territori català.

stats