Publicitat
Publicitat

NOUS MITJANS

Proliferen les alternatives a l'Spotify, que ja no és il·limitadament gratuït

Les ràdios musicals copen la xarxa

Escoltar música és una de les activitats més populars a internet. I a Europa, des dels canvis introduïts per l'Spotify, s'han multiplicat les webs que volen recollir-ne l'herència de servei gratuït i il·limitat.

Des d'aquest mes de maig, ja no és possible escoltar música a l'Spotify de manera il·limitada, amb l'únic peatge dels anuncis. La companyia sueca ha modificat les seves modalitats gratuïtes de manera que, assolit un màxim (en nombre d'escoltes d'un tema concret, o en hores totals de música escoltada al mes) es bloqueja i deixa només l'opció del pagament. Tot i ser el servei més popular, aquests canvis han donat ales a diferents webs alternatives.

Grooveshark L'hereu natural

Amb més de deu milions d'usuaris registrats, es el que té més números de prendre el relleu de l'Spotify. Permet seleccionar entre un catàleg vastíssim de cançons que pengen els mateixos internautes (de manera que la pàgina es cura en salut i es blinda de possibles reclamacions legals). I té implementades les aplicacions socials: és fàcil compartir temes al Facebook o descobrir noves bandes gràcies a les recomanacions de persones amb gustos afins. A més, té interfície n català. Musicdog és una alternativa interessant a Grooveshark, amb aplicació d'iPhone (si el terminal està desbloquejat).

Pandora Un catàleg gegant

És la gran ràdio per internet dels Estats Units. Tot i que té vetada l'escolta a usuaris de fora d'aquest país, a la xarxa hi ha múltiples aplicacions -Ultrasurf, NotMyIP, Invisible Browsing- que permeten camuflar l'adreça IP i accedir amb relativa facilitat a l'ingent banc de cançons d'aquest servei (que és el seu gran al·licient). L'escolta gratuïta té el límit de 40 hores al mes.

YouTube (O, millor, els seus derivats)

La plataforma de vídeos de Google és, de fet, el principal lloc on els internautes escolten música. Però fer-ho a través de la mateixa pàgina pot resultar poc còmode. En canvi, alguns serveis es basen en la cerca de les cançons al YouTube, però amb una interfície molt més agraïda, que permet elaborar fàcilment llistes de reproducció. Gatunes, d'uns programadors espanyols, és un d'aquests serveis, i destaca pel seu disseny gràfic i facilitat d'ús. Muziic també té ben resolta la interfície i permet preparar fàcilment hores de reproducció.

Fizy Simple i efectiu

Des de Turquia arriba aquesta proposta que no deixa de ser un simple, però molt efectiu, cercador de cançons hostatjades en diferents servidors de tercers, de YouTube a Vimeo. Fliis és una altra opció, també basada en la simplicitat.

Last FM Per als que es deixen portar

Els que no tinguin necessitat d'escoltar una llista de cançons concretes poden optar per serveis com Last FM, que elabora una ràdio personalitzada a partir dels gustos de l'usuari (però que només és gratuïta als EUA, al Regne Unit i a Alemanya). Rockola, en canvi, a més de ser de franc permet indicar un estat d'ànim i deixar que el seu motor proposi les cançons adequades.

Jango La ràdio més personalitzable

Tot i que el mecanisme és similar al de Last FM, ofereix dos avantatges clars: és gratuït i altament personalitzable. L'usuari pot valorar cada cançó perquè aparegui sovint a la seva ràdio, o eliminar-la del tot si no la vol sentir més.

Libre FM Per a nous artistes

Els més valents poden optar per serveis que es nodreixen només de les cançons que els mateixos artistes pugen a la xarxa, empesos pel desig de ser escoltats. Alguns serveis inclouen la possibilitat de donar diners per adquirir la música en qüestió. The Sixty One és un referent de la música indie.

Rainwave Només videojocs

Dins de les especialitzades, el cas de Rainwave destaca tant per la temàtica (només ofereix música procedent de videojocs) com pel fet que les cançons que sonen es decideixen a partir de votacions entre els usuaris.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT