Publicitat
Publicitat

CONFLICTE AL SECTOR RADIOFÒNIC

Les ràdios privades demanen que tanqui COMRàdio

L'Associació Catalana de Ràdio (ACR), que agrupa les emissores privades de Catalunya, ha enviat un document al Govern en què demana l'eliminació de COMRàdio. La patronal de les privades reclama que les ràdios públiques municipals es limitin a les funcions de comunicació local, i afegeix que COMRàdio funciona, avui en dia, com una cadena d'abast català, i que aquesta funció ja queda coberta per les altres emissores públiques del país: Ràdio 4 i Catalunya Ràdio. L'ACR també demana que el sector públic no acumuli més del 50% de les llicències per tal que el nombre d'emissores públiques no superi el nombre de privades.

Francesc Triola, director general de COMRàdio, va replicar ahir que l'ACR "intenta evitar el pluralisme mediàtic" i va defensar el paper de COMRàdio: "La nostra funció no la pot cobrir la ràdio privada", va dir Triola. "Fem una oferta descentralitzada amb continguts elaborats des de les emissores municipals treballant en xarxa i, a més, complementem les programacions locals i els oferim serveis tècnics, jurídics i formatius", va afegir.

La publicitat i l'autoritat del CAC

El document de l'ACR inclou més peticions, com ara l'eliminació de les restriccions publicitàries per a les privades. També insisteix, a més, que les públiques renunciïn a la publicitat de manera progressiva.

D'altra banda, l'ACR demana "un nou plantejament" pel que fa a l'autoritat reguladora del Consell de l'Audiovisual de Catalunya. Per exemple, amb la renovació automàtica de les llicències de les ràdios "durant el màxim de temps possible". La renovació de les llicències és una de les competències del CAC.

Una altra petició en relació a l'àmbit d'actuació del CAC és la "reducció o supressió" de l'obligació de les ràdios privades de facilitar informació i documentació al Consell. A més, el text que l'ACR ha fet arribar al Govern recorda la necessitat que s'impulsin més mesures legislatives per lluitar contra la pirateria radiofònica.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT