Publicitat
Publicitat

Ràdio

Les ràdios privades han retallat les plantilles prop del 30% des que va començar la crisi

El nombre de treballadors d'aquestes emissores ha passat de 1.090 a 780 en quatre anys, segons l'ACR

La crisi ha provocat una retallada del 28,6% en les plantilles de les ràdios privades catalanes, segons es desprèn de l'informe anual de l'Associació Catalana de Ràdio (ACR), que agrupa les emissores comercials del país. En concret, dels 1.091 treballadors que tenien aquestes ràdios l'any 2008, quan va començar la crisi, s'ha passat, a finals d'aquesta temporada, a 779. El descens ha sigut del 28% entre el personal laboral –dels 692 empleats se n'han perdut 193, i en queden 499–, i del 30% pel que fa a col·laboradors i personal amb contracte mercantil –de 399 s'ha baixat a 280, 119 menys.

L'ACR atribueix aquest descens d'ocupació als "efectes de la duríssima crisi publicitària que afecta tots els mitjans", i que l'informe també xifra. A partir de les dades recollides per la consultora MediaHotline, l'entitat assegura que el 2011 la inversió publicitària a la ràdio catalana va ser de 50.448.000 euros, un 10,5% menys que l'any anterior. Aquesta percentatge dobla pràcticament la dada estatal, on el mercat publicitari es va reduir un 5,4%. A més, l'estudi detalla que la inversió publicitària a Catalunya no ha deixat de caure des del 2007, i que en aquests quatre anys s'ha perdut un terç del mercat.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT