Publicitat
Publicitat

FINANÇAMENT DELS MITJANS

Les ràdios públiques tindran menys anuncis

Amb la seva pressió les ràdios privades han fet caure un primer fruit -que les ràdios públiques no puguin emetre més de sis minuts de publicitat per hora- però és tot l'arbre el que cobegen. Així es desprèn del comunicat que va enviar l'Associació Catalana de Ràdio (ACR), que agrupa les principals emissores comercials i que considera inoportuna i insuficient la instrucció feta pública hores abans pel Consell de l'Audiovisual. "Hem demanat reiteradament la modificació legislativa que garanteixi la viabilitat del sector privat per posar fre al doble finançament de la ràdio pública".

L'ACR creu que "l'actual context de crisi econòmica i aquesta instrucció posen en perill la viabilitat de les empreses del sector privat radiofònic i, per tant, en última instància, la pluralitat que representa aquest conjunt d'empreses". L'entitat calcula que el pastís publicitari s'ha aprimat un 24% en dos anys.

Tot i que el debat parla de ràdios públiques en general, l'ariet de les privades apunta directament a Catalunya Ràdio, l'única emissora pública que, amb una facturació aproximada de nou milions d'euros, incideix en el repartiment de la inversió publicitària.

En tot cas, fonts de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) reconeixien a aquest diari que la instrucció "afectarà i limitarà" la capacitat de captar recursos per part de Catalunya Ràdio. "Caldrà replantejar les estratègies comercials de l'emissora perquè aquest impacte sigui mínim".

Des de l'àmbit públic, preocupa que l'objectiu final sigui la televisió. Per això, Enric Marín, president de la CCMA, recordava ahir que "en l'àmbit de la televisió qui porta el pes del servei públic i la normalització de la llengua i la cultura catalana és la corporació pública i una limitació de la publicitat aniria en contra de l'empresa pública, però també del sistema en general".

Actualment Catalunya Ràdio s'autoimposava una limitació de 12 minuts per hora, que constrenyia a 9 minuts per hora a la franja més cobejada, de 7 a 9 del matí.

Màniga ampla per a les locals

La instrucció aprovada pel CAC ha escoltat finalment les al·legacions presentades per la Federació de Ràdios Locals, que demanaven més exempció de la prevista inicialment. Així ha estat: les emissores locals de municipis de menys de 20.000 habitants podran tenir fins a deu minuts d'anuncis per hora. "És bo que s'hagi regulat, perquè així s'acaba l'etern debat sobre si és legal o no que les emissores públiques tinguin publicitat", declarava el president de la Federació de Ràdios Locals de Catalunya, Manel Ramon.

Des de COMRàdio, el seu director, Francesc Triola, també es felicitava de la fita. I llançava un recordatori a les privades: "Ara que van mal dades, sembla que l'única alternativa d'aquestes emissores és demanar que les altres hagin de tancar. Han innovat? Han arriscat? L'única estratègia ha estat la d'atacar les públiques, sense recordar que totes reben també diners públics, en forma de subvencions".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT