Publicitat
Publicitat

La revista cultural ‘Ajoblanco’ recupera l’edició en paper

La publicació ha renunciat al suport institucional i la publicitat per garantir-se la independència

La revista Ajoblanco, la publicació cultural llibertària nascuda el 1974, tornarà als quioscos després de 17 anys d’absència. El primer número d’aquesta nova etapa, que estarà disponible a partir del dimecres 21 de juny, tindrà una tirada de 50.000 exemplars, que es distribuiran a tot l’Estat i Llatinoamèrica, principalment a l’Argentina, Colòmbia i Mèxic. Els responsables de la publicació, de periodicitat quadrimestral, han prescindit del suport institucional i de la publicitat per garantir-ne la independència. Per poder finançar la revista, Ajoblanco va posar en marxa un crowdfunding en el qual van participar 1.300 voluntaris i que va recaptar més de 37.000 euros.

Segons Pepe Ribas, un dels impulsors dels projecte, l’objectiu és recuperar la “passió per la cultura independent que permet tenir un criteri propi, especialment amb tot el que està passant en l’àmbit polític”. “En un moment en què s’estan despertant odis, necessitem canviar l’educació”, explica. El primer número inclou un reportatge sobre el Madrid rebel, una entrevista al filòsof Josep Maria Esquirol i una anàlisi de l’evolució del turisme a Espanya.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT