Publicitat
Publicitat

LES MILLORS DEL 2011

Les publicacions periòdiques reclamen més suport en la seva festa anual

Les revistes en català, amb premi

Cavall Fort corona el seu 50è aniversari amb el reconeixement del conjunt de les revistes en català. L'entitat que les agrupa ha aprofitat el lliurament dels seus premis per demanar més suport.

Les revistes veteranes van ser ahir protagonistes dels premis anuals que lliura l'Appec, l'entitat que aplega la premsa periòdica en català. La millor revista escollida pel jurat va ser Cavall Fort , que va rebre també un esment especial en motiu del seu cinquantè aniversari. Estris , deu anys més jove, va ser la guanyadora de la votació popular. L'escriptor i enigmista Màrius Serra va ser l'encarregat de conduir La Nit de les Revistes.

El president de l'Appec, Lluís Gendrau, va advertir que "la crisi publicitària i els ajustos radicals als ajuts públics" deixa la premsa periòdica en "una situació crítica, que pot ser letal sinó es prenen mesures". Malgrat això, va afegir que aquest sector és "dels més estables" i que totes les capçaleres en català sumen 300.000 subscripcions.

Per la seva part, el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, va posar de relleu que les revistes "garanteixen una producció de coneixement divers i plural". Va definir el sector com "estratègic i identitari", i va afegir que "un país necessita publicacions periòdiques" com a part de la seva riquesa. "No deixarem de fer feina conjunta", es va comprometre.

L'Appec (Associació de Publicacions Periòdiques en Català) es va fundar l'any 1983. El seu primer president va ser Ferran Mascarell, aleshores director de l' Avenç . En la dècada dels 2000 el sector va viure un esclat de publicacions: es va passar de 50 títols a més de 150, tot i que des de la crisi del 2008 el nombre de capçaleres s'ha estabilitzat. Entre els projectes que ha impulsat l'entitat, un dels més ambiciosos consisteix a digitalitzar els números presents i els fons històrics de les revistes més significatives.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT