Publicitat
Publicitat

UN SECTOR EN TRANSFORMACIÓ

Cada cop hi ha més publicacions interactives pensades per a iPad

Les revistes del futur, a la tauleta

Les versions per a tauletes com l'iPad són vistes com la salvació de les revistes pels principals editors del món. L'aposta és clara, tot i que, per ara, les vendes són molt baixes. El camí està ple de dificultats.

El màxim responsable d'Axel Springer, que publica Autobild i PC Today , va dir que l'iPad marcava l'inici d'una nova era. El vicepresident de Condé Nast, editora de GQ i Vanity Fair , va predir que les versions per a tauletes tindrien un pes del 40% en les seves vendes. Les principals empreses editores de revistes del món estan convençudes que, utilitzant aquest tipus de dispositius, es pot oferir una experiència diferent i millor a la del paper i a la de la web i que, per aquest motiu, els lectors estaran més disposats a pagar.

Cada cop hi ha més publicacions amb versió per a iPad, i ja comencen a aparèixer revistes només per a la tauleta d'Apple, com és el cas de Project , de Virgin. L'aposta de les empreses editores, per tant, és clara. De moment, però, les vendes són molt baixes. La revista Wired , que va vendre 100.000 exemplars del primer número per a iPad, ha caigut fins als 20.000 exemplars al mes. En paper, en ven més del triple.

Són les revistes del futur, però el camí és ple de dificultats. Avui, comprar un exemplar d'una revista per a iPad és complicat i, sobretot, car. Un sol exemplar de Wired val 3,99 dòlars, mentre que subscriure's durant un any a l'edició impresa en costa deu. La causa: que Apple no té un sistema de subscripció que convenci els editors. La competència, però, la pot esperonar. Samsung i el seu nou Galaxy Tab trepitgen fort.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT