Mèdia 25/07/2017

La Sexta para taula a ‘El comidista’

El popular blog de gastronomia en to distès estrena avui la seva versió televisiva

à.g.
2 min
Mikel López Iturriaga vol conservar l’humor del blog al programa televisiu.

BarcelonaLa televisió segueix el seu festí gastronòmic i des d’avui (La Sexta, 22.30) incorpora un nou plat al menú de programes de cuina: El comidista. No es tracta, però, de cap espai de receptes, ni d’un reality, sinó de l’adaptació televisiva del blog del mateix nom, que s’ha convertit en un dels de referència dels anomenats foodies per la seva barreja de rigor i humor. Presentat per Mikel López Iturriaga, el programa combina receptes bàsiques, trucs de cuina, reportatges sobre alimentació i molt d’humor.

El primer programa serà una entrega doble, tindrà el sucre com a destacat protagonista -per saber si se l’ha de considerar un àngel o un dimoni de la cuina- i comptarà amb Glòria Serra com a convidada destacada. Comentant sobre la dolçor, Iturriaga ironitza: “De vegades soc una mica bleda amarga, però en el fons soc un pastisset”. Aquest programa de debut inclourà una crida per a un lloable objectiu: acabar amb la persistent crema de vinagre de mòdena amb què tants restaurants reguen les amanides.

Segons Mario López, director d’antena de La Sexta, “els usuaris de la web d’El comidista tenen moltes semblances amb el dels espectadors de La Sexta”. Alguns dels temes amb què els volen captar són la cuina d’avantguarda, la truita de patates o la diferència entre vegetarians i carnívors. “Qualsevol cosa relacionada amb la manduca, serà allà”, explica Iturriaga.

Per dotar d’un fil conductor cadascun dels episodis, els capítols estaran dedicats a un gènere televisiu específic. Així, veurem com interactuen la cuina amb les road movies, els realities o els programes de plató. També hi haurà convidats coneguts per a cada programa. Un dels que s’ha anunciat, per exemple, és Ferran Adrià. Amb tot, els responsables d’El comidista van voler aclarir que volien defugir “els elitismes” i buscar la màxima proximitat amb el gastrònom comú.

Independència de les marques

Unto Producciones, amb María Borrás com a directora, és qui ha assumit el repte de conservar l’essència del blog en el nou programa. Tot i que no hi haurà tastos a cegues, tal com passa a la web, els responsables del format televisiu asseguren que es parlarà de marques alimentàries des de la independència.

De moment, la cadena ha comprat vuit episodis d’una hora cadascun.

stats