Publicitat
Publicitat

Internet

La web ja supera la premsa impresa com a font d'informació als EUA

Un informe de l'Institut Pew assegura també que internet ja genera també més facturació publicitària que el paper

El nombre d'estatunidencs que utilitzen internet com a font d'informació va superar l'any passat per primera vegada als qui recorren a la premsa escrita, segons revela avui l'últim informe sobre Excel·lència en el Periodisme de l'Institut Pew dels EUA. "La migració cap a la web va continuar accelerant-se al 2010, un any en el qual totes les plataformes informatives van veure com les seves audiències es reduïen o s'estancaven, a excepció feta d'internet", assegura en aquest estudi Tom Rosentiel, director de l'Institut Pew.

Al 2010, el nombre d'estatunidencs que va utilitzar la web tres o més vegades a la setmana per veure les notícies es va elevar fins al 47%, comparat amb el 40% que va afirmar fer-ho a la premsa escrita. L'any passat, internet també va aconseguir una fita a les seves finances, ja que per primera vegada els seus ingressos per publicitat van superar els 25.800 milions de dòlars, mentre que aquesta facturació en els diaris de paper van ser de 22.800 milions, segons dades citades a l'informe.

"L'aparició dels tablets com l'iPad l'any passat prometen encara més potencial per a l'augment dels ingressos a internet", assegura l'estudi, que destacava l'important paper dels dispositius mòbils en el nom panorama del periodisme americà. Però l'informe destaca també que aquest augment en l'ús de noves fonts d'informació no suposa necessàriament un increment dels ingressos per als mitjans de comunicació, ja que avui dia només un 10% dels qui veuen les notícies a través dels tablets paguen per aquest servei.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT