Publicitat
Publicitat

Les telefòniques també noten la crisi

2011 no va ser un bon any per a les companyies de telefonia que operen a l'Estat: els 38.000 milions d'euros que va facturar el conjunt del sector són la xifra més baixa des de l'any 2004 i suposen una caiguda del 4,6% respecte al 2010, només superada per la de fa dos anys. El motiu principal és la guerra de tarifes de mòbil: la competència entre les grans empreses i les operadores virtuals ha fet baixar més d'un 16 per cent el preu mitjà del minut de trucada entre mòbils, que ara és de 9,7 cèntims. Segons la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT), l'any 2000 pagàvem més de 23 cèntims pel mateix minut.

Entre tots parlem més: 72.500 milions de minuts pel mòbil i 64.600 milions pel fix. Però com que ens costa menys, els ingressos de les companyies han baixat en gairebé tots els conceptes: veu mòbil, veu fixa i, per primer cop, accessos a internet per ADSL. Només l'explosió de la internet al mòbil els alegra els comptes de resultats: en un any s'ha duplicat la quantitat d'aquest tipus de connexions i s'ha arribat gairebé als 16 milions de telèfons connectats. Això sí, com que el preu també ha baixat, l'augment d'ingressos només ha estat del 23%, cosa que no compensa la caiguda de la recaptació en altres serveis.

Les companyies ja retallen despeses: l'any passat van gastar en publicitat i promoció un 9% menys que el 2010. I ara ja pressionen la CMT perquè reguli els serveis que competeixen amb els seus fent servir les seves xarxes: des de Skype fins a WhatsApp.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT