Publicitat
Publicitat

DESPRÉS DE LA COMPRA PER TELECINCO

La cadena registra els seus mínims històrics d'audiència

La temporada més negra de Cuatro

Cuatro viu enguany el seu annus horribilis, just després de la compra per part de Telecinco. Les estrenes de la temporada no han funcionat i el canal registra la seva pitjor dada d'audiència anual.

Cuatro no aconsegueix trencar la mala ratxa que persegueix les seves estrenes televisives d'aquesta temporada. L'última va ser El comecocos, un programa d'oratòria que va registrar en el seu debut, dilluns, un minso 3,2% de share i 360.000 espectadors. El comecocos competia a la franja de tarda amb ¡Ahora caigo!, que aquell dia va obtenir a Antena 3 un 16,2% de quota de pantalla, i el Sálvame diario a Telecinco(17,1%). Ni la presència de Mercedes Milà al jurat ni la preestrena de l'espai el divendres anterior van aconseguir millorar resultats. En la seva segona emissió, El comecocos queia fins al 2,7% de quota.

No és un cas aïllat. Ana Morgade i Sílvia Abril tampoc no han pogut col·locar el seu Las noticias de las 2 (21.30 hores) a la zona de salvació. El seu repàs humorístic a l'actualitat, estrenat el 8 de novembre, ha aconseguit una audiència del 2,4%, menys de la meitat de la mitjana global de la cadena.

La mateixa setmana que engegava Las noticias de las 2, Cuatro reformava la seva franja de tarda amb ¡Salta a la vista!. Roberto Vilar presenta aquest concurs, cridat a substituir ¡Allá tú!. Els seus resultats també són discrets: la seva marca més alta fins al moment ha estat un 3,7% de quota de pantalla -408.000 espectadors- el 18 de novembre i una mitjana del 3,1%.

En tots aquests casos Cuatro és el fanalet vermell respecte a la resta de televisions generalistes. El canal ja ha cancel·lat en els últims temps dos programes perquè no complien les expectatives d'audiència. L'últim va ser No le digas a mamá que trabajo en la tele, després de poc més de quatre mesos d'emissió. L'altre, Qué quieres que te diga, va saltar a la graella a l'agost, per tal de posar-lo a prova, i només va resistir unes poques setmanes en antena.

Tercer any de declivi

Més enllà de les apostes de la temporada, l'audiència de Cuatro esllangueix des de fa tres anys, a un ritme lent però sostingut. El 2008 va fer un 8,6% de quota mitjana i un pic del 13,1% durant el juny de l'Eurocopa. Des d'aleshores ha anat perdent dècimes fins a arribar al 6,2% de mitjana entre el gener i l'octubre d'enguany. El novembre del 2010, quan es va obtenir el vistiplau per a la fusió per absorció de Telecinco i Cuatro, la cadena de Prisa feia un 6,6%.

D'ençà que Mediaset n'ha pres el control, Cuatro ha perdut gairebé mig punt d'audiència. A més, un dels seus canals temàtics insígnia, CNN+, va ser reconvertit al canal Divinity, orientat al públic femení (després d'haver estat, durant unes setmanes, el canal que oferia les 24 hores de connexió amb la casa de Gran Hermano).

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT