Publicitat
Publicitat

Audiències

Obté una quota mitjana del 14,8%

TV3, líder d'audiència a Catalunya durant el 2010

La televisió pública catalana situa 29 programes entre els 40 més vistos de l'any. El futbol continua imbatible

TV3 tanca l'any 2010 com a líder d'audiència a Catalunya. Segons les dades ofertes per Kantar Media, el primer canal de Televisió de Catalunya ha obtingut una quota de pantalla mitjana, entre l'1 de gener i el 20 de desembre, del 14,8%, dos punts més que la segona classificada, Telecinco (12,8%) i tres més que La 1, que se situa tercera (11,8%). Per darrere queden Antena 3 (10,1%), Cuatro (6,9%) i La Sexta (6,2%), mentre que 8tv ocupa la setena posició, amb un 3,3%.

Pel que fa als programes més vistos, el lideratge és indiscutible per al futbol. L'espai més vist de l'any va ser la pròrroga de la final del mundial entre les seleccions d'Espanya i Holanda, que va atorgar a Telecinco 2.371.000 espectadors i un impressionant share del 72,8%. I més enllà d'això, dels 20 espais amb més espectadors durant el 2010, 18 corresponen a partits de futbol (del Mundial i de la Champions, principalment), i els altres dos hi tenen molta relació: un és l'especial que Telecinco va oferir després que la selecció espanyola es convertís en campiona del món (cinquena posició, amb 1.933.000 espectadors), i l'altre és el Crackòvia del 17 de maig (l'endemà de l'última jornada de la Lliga), que va reunir 1.399.000 catalans, i se situa en 19a posició.

Deixant de banda les transmissions de partits de futbol, dels 40 programes més vistos de l'any, 29 són de TV3. A banda de l'esmentada emissió de Crackòvia, destaca la tercera posició en aquesta llista del Telenotícies Vespre del 8 de març –el dia de la gran nevada que va paral·litzar Catalunya–, que va aconseguir 1.200.000 espectadors. A continuació vénen les votacions del festival d'Eurovisió (La 1), amb 1.197.000 espectadors, i la transmissió de l'últim Gran Premi de la temporada de Fórmula 1, amb què TV3 va aconseguir 1.137.000 espectadors.

Més continguts de