25/02/2015

El vicepresident d’Atresmedia defensa el futur de la tele en obert

2 min
El vicepresident d’Atresmedia defensa el futur de la tele en obert

BarcelonaMaurizio Carlotti, vicepresident d’Atresmedia, va defensar ahir la fortalesa del sector televisiu en obert, tot i els tres “laberints” en què estan immersos els mitjans. Així ho va explicar en el marc d’un esmorzar organitzat pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC). En concret, el directiu va marcar tres paradigmes que estan modificant les regles del joc del sector: la revolució tecnològica, la crisi econòmica i la sotragada política que fa emergir els populismes arreu del continent europeu.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Per Carlotti, la televisió en obert és immune als canvis tecnològics. Va recordar que encara és, de bon tros, el mitjà hegemònic i que a Espanya es mira una mitjana de 252 minuts diaris. De fet, va defensar la seva funció social com a eina de companyia per a molta gent. Pel que fa a la crisi econòmica, va defensar que “el segle d’or de la publicitat serà el XXI”, ja que farà falta més que mai inversió en anuncis, bé sigui per fabricar una marca o bé per defensar una marca de les que intentin irrompre en el mercat. El tercer aspecte, el polític, el va centrar a denunciar que la televisió en obert és l’ase de tots els cops legislatius, al seu parer. I va citar, per exemple, que és l’únic mitjà al qual s’imposen limitacions de publicitat: “¿En funció de quin bé comú es limita el dret d’una empresa a fer diners?”, va preguntar.

D’altra banda, Planeta escull en el consell d’administració d’avui qui serà el nou president d’Atresmedia, el càrrec que ocupava el desaparegut José Manuel Lara. L’opció més probable és la de l’advocat José Creuheras, que ha assumit també la presidència del grup editorial.

stats