Publicitat
Publicitat

TECNOLOGIA

4S? Si voleu digueu-ne iPhone5

Ahir Apple va signar el certificat de defunció del disc dur de butxaca: a Cupertino no es va fer cap menció de l'iPod Classic de 160 GB, abocat a desaparèixer en favor de l'iPod Touch, amb 64 GB de memòria. Ara no sabré on guardar tota la meva música.

Respecte als telèfons, si no em fes vergonya anar pel carrer xerrant amb el mòbil ni em fes mandra fer-ho en anglès, francès o alemany, els diria que el més interessant de la presentació d'ahir és la funció Siri, que serveix per controlar el nou iPhone 4S amb ordres verbals en llenguatge natural. Com que Siri no entén el català (ni tampoc l'espanyol), em quedo amb les novetats que aporta la versió 5 del sistema operatiu iOS, conegudes des del mes de juny i que tornen a situar el mòbil d'Apple a la mateixa altura funcional -que no d'especificacions- que els seus competidors Android: notificacions a la pantalla inicial, integració de Twitter dins de les aplicacions, vinculació amb els serveis del núvol, activació i sincronització sense necessitat d'ordinador... En tot cas, sap greu que el nou iMessage només permeti xatejar entre iPhones i iPads, però no amb ordinadors.

Els actuals posseïdors d'un iPhone 4 no hauran de canviar de model per disposar d'aquestes característiques, ja que a partir del 12 d'octubre podran actualitzar de franc el telèfon que ja tenen. Només els poden atreure les millores en la càmera, una de les funcions més apreciades per molts clients d'Apple.

Sí que ha decebut que el nou iPhone no inclogui un xip NFC de comunicació per proximitat, que hauria disparat l'interès per l'ús dels mòbils com a identificadors personals i mitjans de pagament. Tot i que Nokia, BlackBerry i Samsung ja ofereixen aquesta funció, l'abstenció d'Apple implica que de moment no és previsible que se'n generalitzi l'ús.

Ahir Tim Cook no va presentar formalment un telèfon més econòmic, però no li fa cap falta. Gràcies al nou 4S, pot devaluar els models anteriors 4 i 3GS per adreçar-los als consumidors més curts d'armilla i ampliar la seva quota de mercat sense rebaixar-se a treure un producte inferior .

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT