Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Accidents meteorològics

La BBC escocesa va celebrar dijous els seus 60 anys d'emissió demanant al príncep Carles que presentés la informació meteorològica. La seva dona, Camilla Parker-Bowles, també va fer un assaig informal amb molta menys habilitat. El príncep fins i tot va tenir gràcia: oferia la informació en funció de les localitats on hi ha les residències escoceses de la Corona, posant èmfasi especial en la de Balmoral, que és la seva predilecta. Llegia del teleprompter , però tot i així ho feia amb naturalitat. Com que anunciava pluges i fred, comentava alleujat que encara sort que el cap de setmana no queia amb un dia de pont i feia veure que es mostrava molest amb les ràfegues de vent sobre el seu castell. Un fet semblant a Espanya seria impensable. Si el rei amb prou feines és hàbil amb el discurs de Nadal, seria impossible que es prestés a formar part d'un joc així. És sorprenent, en canvi, que a Escòcia hagin trobat aquesta manera tan curiosa i informal de celebrar l'aniversari de la televisió pública: la informació meteorològica té un contingut aparentment innocent i permet incloure-hi sentit de l'humor. I si no que l'hi preguntin al Tomàs Molina. Però l'elecció d'aquesta broma amb el príncep demostra també que la informació del temps no és del tot innòcua. Evidencia el prestigi i el respecte implícit, perquè no es permetria que algú de la Corona britànica participés en un acte televisiu intranscendent. I, sobretot, vincula clarament al territori, d'aquí que el príncep Carles només informés de la meteorologia d'Escòcia i no de la d'Anglaterra. La gracieta més ingènua té sempre un subtext. Traslladant aquí la situació s'evidencia que la voluntat del PP de modificar els mapes meteorològics de TV3 no és un caprici ni una qüestió d'oficialitat de fronteres, sinó un missatge ideològic potent. A Espanya preferirien veure el rei amb el mapa de l'Àfrica assenyalant un sol espatarrant a Botswana, que posar l'hereu de la Corona davant del mapa de Catalunya.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT