Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

Ai, quan ja no entenem ni les paròdies...

L'humor intel·ligent (als antípodes del de Peces Barba) qüestiona, posa en evidència, ridiculitza i, per tant, ens fa avançar. La revista satírica nord-americana The Onion es va inventar un estudi que demostrava que "qualsevol estil de paternitat genera inevitablement que els nens es converteixin en adults infeliços i miserables". Detallava com, fos quina fos la manera de criar els nens, sempre se'ls condemnava a la infelicitat total. Doncs bé, la broma no ha acabat aquí. L'institut citat com a font de la investigació en la falsa notícia ha hagut de desmentir haver fet l'estudi, després de rebre trucades de pares alarmats per una informació científica tan descoratjadora. S'han confirmat dues coses. La primera és que el nou sistema informatiu en què no busques les notícies als mitjans sinó que t'arriben recomanades genera noves confusions, sobretot per als que no miren d'on els arriba l'enllaç. La segona i molt més preocupant és que hi hagués lectors que no detectessin que era una broma, fet que delata uns pares actuals insegurs, papanates, que donen versemblança a tots els consells, incapaços d'entendre ni tan sols la sàtira. Si la paròdia pretenia ridiculitzar de manera àcida els estudis i l'efecte hipnòtic que generen, l'èxit és rotund. Quan perdem la capacitat de riure'ns de les nostres dèries, inseguretats i misèries, estarem perduts del tot.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT