10/03/2011

Aigua del Carme per a Martí Gironell

1 min

Ahir, a l'autovia de Castelldefels hi havia un panell lluminós amb dos rètols: l'un t'indicava que havies de circular a 80. El del seu costat et recordava que el nou límit és de 110.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Per això, el conductor que vulgui esbargir-se una mica sense tenir la sensació que faci el que faci el multaran farà bé de creuar el túnel de Vielha. En aquest túnel, segons que llegíem al web de TV3, s'hi controla la velocitat dels conductors amb un sistema entre dos punts. "Quan els vehicles entren se'ls fitxa i es calcula el temps que triguen a sortir-ne. Són 5.230 metres a una velocitat màxima de vuitanta quilòmetres per hora. Això significa que els cotxes tenen uns 4 minuts per travessar-lo. Si triguen més no passa res, però si triguen menys els caurà una multa".

Si el conductor ha de superar el túnel de Vielha en quatre minuts té diverses possibilitats recreatives per fer la travessa. Per exemple, pot entrar al túnel a una velocitat de trenta quilòmetres per hora. Aturar-se un cop a dins durant tres minuts. I un cop passats aquests tres minuts, fer la resta del recorregut en un minut a dos-cents quilòmetres per hora. També pot fer-ho al revés. Entrar al túnel molt de pressa, per exemple, a cent vuitanta quilòmetres per hora, frenar en sec a dos metres de la sortida i esperar-se fins que hagin passat els quatre minuts. És alegria que ens donen els ideòlegs del sistema de senyals de trànsit catalans, que, de moment, són més contradictoris que una coartada d'O.J. Simpson.

stats