Publicitat
Publicitat

IAQUÍ

Anem més a comprar per comprar menys

Comprem més que abans, i també menys que abans. Hi dediquem més estona, hi anem més vegades, per acabar gastant una quantitat inferior. Ahir en parlaven a l'Iese experts del sector de la distribució: una de les conseqüències dels canvis d'hàbits és anar regulant el cistell, viure més al dia, pagar amb imports més modestos. S'assembla a l'actitud de molta gent a l'hora de posar benzina, que justificava l'acudit de l'home que deia que per a ell mai s'havia apujat, a ell sempre li costava vint euros. Al marge de la motivació, aquest canvi d'hàbits encaixa amb el reportatge que publicàvem dilluns sobre com els malls nord-americans pateixen el seu declivi, i dóna noves opcions al comerç de proximitat. Que omplim el cistell pensant-ho dues vegades i que ho fem a prop es complementa amb una observació clau: afegim criteri a la compra. Els estudiosos remarquen que un mateix consumidor busca el millor preu en uns productes determinats, i en d'altres està disposat a pagar més perquè hi troba garanties, qualitat i determinats valors. El detonant del canvi és la crisi i la por que n'ha derivat, i els efectes seran determinants per al futur de les marques, que han de modifcar les estratègies per entendre i satisfer aquest usuari forçat a tenir criteri, i per tant més exigent, més capacitat i més disposat a triar, prioritzar i ajustar.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT