Publicitat
Publicitat

Carlitos y Patricia: "Som uns porcs"

Tàndem creatiu que explora noves vies de comunicació més enllà de la publicitat convencional. Boutique creativa i companyia d'idees que treballen per a les marques que canviaran el futur. Llicència per arriscar i artesania creativa: de petits volien ser astronautes i ara van a treballar fets uns porcs.

Obro la porta d'una antiga notaria convertida en un oasi de creativitat. Idees per tot arreu, missatges a les parets: La utopia no és una tonteria, Work hard and be nice to people, No cost is the new low cost , Que la suerte te acompañe . Imaginació, fantasia i somni. Treball dur. I tot tacat de diversió. El Carlitos i la Patricia juguen en lloc de treballar: són experts a crear mons i el seu l'han omplert de porcs. Des de la imatge corporativa a la filosofia de treball. Què teniu del porc? Tot: la carn, la simpatia, l'honestedat, l'aprofitament, la sorpresa i el convenciment que pigs can fly : nosaltres ens desmarquem del que és habitual i previsible i busquem fer possible l'impossible.

FANS FOR BRANDS. Després de treballar 7 anys a *S,C,P,F... i firmar campanyes sonades com les d'Ikea o Vueling van obrir el seu xiringuito: una fàbrica d'idees. Cansats i decebuts de la publicitat convencional han creat una boutique creativa que pareix idees senzilles dirigides a persones. Què heu après del gènere humà? Que no se'ls ha de vendre res. Se'ls ha d'informar d'una manera notòria creant un petit somni envoltat de màgia i sorpresa. ¿Així és més fàcil enganyar-los? No. El que expliques ha de ser real. D'acord. Però l'objectiu final és vendre. ¿No us genera contradiccions? Nosaltres treballem amb marques que ens agraden; ens les creiem i en som fans: fans for brands . Nosaltres no volem clients, volem fans.

NO COST - LOW COST. Seguim. Parlant de fans i de marques. ¿Apple seria el paradigma d'una gran marca? No. Just al contrari. Apple és un exemple d'antimarca: va ser una gran marca, però ja ha passat. ¿I ara? Ara han de passar coses noves: nosaltres estem treballant amb les marques que canviaran el futur. Apple ja ho va fer, ara n'han d'arribar de noves. Aire fresc com imaginar-se la Barcelona del 2159, inventar-se que el nou low cost és el no cost , o idear 1.010 maneres de comprar sense diners: pagar amb compromisos com deixar de fumar, fer-se donant d'òrgans o trucar a la teva mare i dir-li que l'estimes. Coses que costen, però no necessàriament diners.

IDEES I FELICITAT. El Carlos i la Patricia envien missatges que fan somriure i pensar. Tendres però amb força. Que s'escampen com la pólvora i generen el fenomen fan: idees de culte per a la massa. Què és una idea? Et direm el que no és: un porro fumat en un banc. Les idees vénen treballant i nodrint-te de vida, gent i coses. Pot fer feliç la publicitat? Pot despertar un somriure de la mateixa manera que ho pot fer un acudit o una pel·lícula. La publicitat pot donar micromoments de felicitat. ¿Es paguen bé els micromoments de felicitat? No. I ara menys. Els clients estan acostumats a pagar per coses, no per idees.

RIP. Després de jugar a inventar eslògans per als nens: keep on dreaming ; per a la parella: superlove is in the air ; o per a l'Església: RIP -que descansi en pau; L'última pregunta: Què us agradaria haver inventat? Es miren i responen alhora: La teletransportació. Telepatia: després de treballar més de 20 anys junts són com una única persona. ¿Hi ha hagut temps de divorci? Sí. Cada dia i uns quants cops: les nostres discussions són mítiques i celebrades. Crits? Sí. I peticions de públic per veure-les en directe. Qui acostuma a guanyar? La raó.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT