Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Contra la crisi, concursos

Que la primera frase que et diguin en un concurs televisiu sigui " ¿Sabían que los monos tienen mucha más memoria fotográfica que nosotros? " ja et convida a quedar-t'hi. Que subtilment et comparin amb un mico t'incita a posar-te a prova a tu mateix per veure si ets capaç de diferenciar-te d'un simi. Si a sobre això t'ho diu la presentadora en un pla que inclou una iaia al fons disfressada i amb un ninot de plàstic a les mans, la curiositat et guanya. Bon inici ahir per a Dale al REC , de Cuatro. La sobretaula se'ns està omplint de concursos. Ara mateix tenim l' Ahora Caigo i l' Atrapa un millón a Antena3, el veterà Pasapalabra a Telecinco i a Cuatro el Salta a la vista i aquest nou Dale al REC . Aquest últim substitueix el poc reeixit Comecocos . L'obligació d'estrènyer-se el cinturó porta alguns espectadors a l'atreviment de traspassar la pantalla i guanyar calés a la televisió. Dale al REC reaprofita el plató del Comecocos i manté (encertadament) Ruth Jiménez de presentadora i també pretén que els concursants s'espremin el cervell. Si fins ara posaven a prova l'oratòria ara mesuraran la capacitat de memòria. Sense cap mena de dubte aquest canvi suposa una aposta més lògica i entretinguda. Dale al REC permet que els espectadors juguin des de casa memoritzant xifres i sèries de colors, retenint diferències, aparellant imatges o observant accions que poden semblar intranscendents. És tele pura. La imatge hi és essencial. En canvi, el Comecocos podria ser ben bé un programa de ràdio (feixuc, això sí). Ara la vista és bàsica i dóna sentit al mitjà. L'handicap continua sent el ritme lent en el canvi de cada prova i les eternes presentacions dels concursants, en què insisteixen que coneguem els seus oficis i aficions. Amb tot, bona aposta (per fi) de Cuatro a la tarda. Tot i que els micos tinguin més bona memòria, és d'agrair que tractin els espectadors com a éssers humans actius i reflexius.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT