Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

Facebook: el futur o el passat?

No tinc cap dubte, però cap ni un, que les xarxes socials han canviat de manera radical i definitiva la manera de comunicar i de relacionar-nos, i transformaran molt més encara el periodisme i la publicitat. El consumidor de productes i notícies fins ara obedient amb disciplina de nen ha crescut i té un comportament adolescent: li agrada discutir-ho tot, posar-ho en dubte, i sobretot fer més cas dels amics que dels poders. No tinc tan clar si les primeres xarxes, Facebook i Twitter, de les quals no sóc creient incondicional però sí practicant entusiasta, són l'inici d'una nova era o el final de l'anterior. Són el detonant, monopolitzen el present, i potser seran el punt i final del passat, per molt que lluitin per ser el primer capítol del futur i allargar-lo al màxim. La sortida a la borsa ahir de Facebook n'és un símbol. La marca de Zuckerberg va arribar als mercats amb tanta eufòria que, malgrat obtenir resultats envejables en plena crisi, va decebre les expectatives. Un símptoma que les últimes bombolles són massa recents i els recels són elevats i justificats. Els emblemes del nou món en el fons estan intentant fer operacions de manera antiga i arriscada. No parlo només de la loteria de la borsa, em refereixo al risc de confondre grans eines per fer negocis amb "el gran negoci". I aquest és un toc d'alerta oportú que caldrà valorar. M'agrada.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT