Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

'Gran Hermano' sense censura

Des del Brasil ens han arribat les imatges d'una concursant espanyola de Gran Hermano que ha anat a fer una breu estada al programa homònim d'aquell país. De fet, ahir va tornar. Curiosament allà la Noemí s'ha mostrat absolutament nua mentre es dutxava amb unes companyes brasileres (que ho feien en biquini). En aquell país les normes del concurs deixen clar que tot el que passa a la casa es pot emetre. En canvi, en el format que presenta Mercedes Milá les escenes amb els concursants nus estan censurades. Hi ha càmeres a les dutxes i als lavabos, però només es connectarien en cas que els concursants hi fessin una activitat que no fos la pròpia d'aquests espais.

Sorprèn com, després de tretze edicions en què el contingut i els concursants han anat degenerant progressivament, el pudor i la decència en una qüestió tan elemental com dutxar-se s'hagin preservat: no mostren mai el que passa quan es netegen. No han posat inconvenients als gemecs ni al so de la mà en determinades accions sexuals que passen sota els llençols. Però una dona despullada (o un home) sota la dutxa, no. Gran Hermano , que inicialment es va presentar com un experiment sociològic (i que després ens va quedar clar que no ho era), té una presentadora que ha admès que pixa i defeca al mar quan es banya, ha hagut de fer fora els concursants que han comès maltractaments... i resulta que són reacis davant d'un cos nu. És estrany sobretot perquè tots els que entren en aquest concurs tenen un component exhibicionista per naturalesa i no sembla que posarien gaires traves a acceptar una dutxa pública. A més, no hi ha cap concursant que trigui gaires setmanes a mostrar-se despullat a la portada de l' Interviú . Però, en canvi, sembla que la direcció del programa no pugui tolerar la naturalitat de fets tan lògics com dutxar-se. El sentit del ridícul i de la decència sempre ha estat molt distorsionat a la televisió i els que més es passen de rosca acaben sent els més pudorosos.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT