Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Hugh Laurie, riu avall

Canal + ha començat a emetre aquesta setmana Hugh Laurie, down by the river , un documental en què l'actor (el protagonista de House ) viatja en un Ford del 66 cap a Nova Orleans amb la voluntat d'explorar les arrels de la música que el va seduir durant l'adolescència. És un treball dirigit per John-Paul Davidson, el mateix que va dirigir Himalaya with Michael Palin i Stephen Fry in America , així que podem dir que és un especialista a gravar celebritats en una tessitura que no és la seva habitual. Durant el trajecte, amb aires de road movie , Laurie anirà explicant com va descobrir el jazz, s'anirà trobant amb altres músics, tocarà la guitarra al costat del riu i ens parlarà de la seva devoció pel blues. El final culminarà amb un concert de l'actor al barri francès de Nova Orleans per a l'enregistrament del seu disc amb la participació (entre d'altres) de Tom Jones.

La idea és bona però excessivament reiterativa. Ja ens agrada veure celebritats fora del seu context, però potser Laurie entra en un estat de fascinació per la música que no aconsegueix atrapar igual l'espectador. I és que els famosos que volen fer altres coses poden ser molt pesats. L'actor que vol un grup de jazz, el periodista que vol ser una estrella del rock o el xòuman de la tele que vol vendre els seus quadres... Al principi ja ens agrada, però després arriba a produir certa saturació i recança veure com aquell famós a qui admirem demostra més ganes i èmfasi pel seu hobby que per l'activitat per la qual el valorem. Sol passar, a més, que a aquell famós se li pressuposa la mateixa qualitat en la seva nova afició que en allò en què ha excel·lit. Woody Allen, per exemple, és un gran director. I molts neguen l'evidència que és un músic mediocre. Laurie és possiblement una mica millor que Allen musicalment, però vaja... sense perdre l'oremus. Tot plegat queda en un divertiment intranscendent i puntual per als fans de House . Sense el Dr. House tots pensaríem que el documental és una llauna.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT