Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

L'augment de l'IVA pot ser dramàtic

Rajoy ha promès repetidament, abans i després de la campanya, que no apujaria l'IVA, i això indica que l'apujarà, si tenim en compte el seu historial de promeses incomplertes. Hi ha més factors a favor de la pujada, com les pressions europees i la necessitat imperiosa d'ingressos. Sembla un increment simple, però no ho és per dos motius. El primer, perquè hi ha un frau important en el pagament d'aquest impost, i apujar-lo no garanteix cobrar-lo. I el segon és que hi ha tres tipus d'IVA, el del 4%, el del 8% i el del 18%, i que la possible pujada afecta sectors sensibles, que són els que fins ara han estat protegits parcialment. El consumidor final no se n'escapa, aquest sempre ho notarà, però pel mig hi ha col·lectius com el cultural, el teatral, l'editorial o l'escolar que ho poden pagar car. (Un exemple: l'IVA que pagueu per aquest diari és del 4% si el compreu al quiosc i del 18% per a la subscripció digital, fet que demostra la coherència de la valoració.) En el cas del material escolar, el calendari és definitiu. Un increment ara podria amargar l'estiu i la tornada de moltes famílies i provocar un inici de curs encara més trist. En el cas de la cultura, perjudicada per la caiguda dels ajuts, castigada perquè en alguns casos és el primer que limiten els que ajusten pressupostos, un canvi de ram d'IVA podria ser, per dir-ho amb la paraula més precisa, dramàtic.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT