Publicitat
Publicitat

LA LLAMBREGADA

Madonna, Lady Gaga, Marhuenda i Espe

La inventora va ser Madonna. Ella va descobrir que per vendre't has de tenir el màxim de presència mediàtica i que, per aconseguir-ho, has de convertir-te en un producte de consum. Com? Situant-te cada dia a l'aparador de l'actualitat. Quan no era un CD era un videoclip. Quan no eren unes fotos compromeses era un llibre de memòries. Quan no era un examant era un fill secret. Tant era. El cas era col·locar una notícia i que se'n parlés.

La filosofia va ser adaptada i millorada per Lady Gaga. Si un dia havia de sortir vestida amb uns bistecs, doncs endavant les atxes. Si un dia havia d'aparèixer copejant un piano fosforescent amb la roda de recanvi d'un Twingo, doncs som-hi. Si un dia havia de publicar imatges vestida amb un minibiquini fet de paper de fumar, dins d'una gàbia i envoltada de 124 senegalesos en zel, ja estem tardant. El cas és oferir peix cada dia i que te'l comprin. I és així com hem arribat a l'actual pacomarhuendisme, que, com ja deu haver endevinat, deu el nom a Paco Marhuenda, el director del diari La Razón . A Madrit (no ciutat, sinó concepte) hi ha ara mateix quatre grups mediàtics barallant-se pel mateix públic. La crisi del paper i de la premsa en general fa evident que, com a molt, en podran sobreviure un parell. I per ser un dels elegits, tot s'hi val. D'aquí aquesta guerra per ser cada dia més nacionalista espanyol i d'aquí aquestes portades que competeixen en extremisme (i, per cert, sense adonar-se'n -o sí-, en humor). Marhuenda va aconseguir crear unes portades que han encès el debat i han obert les portes a una presència mediàtica continuada. Felicitats. Objectiu assolit. I felicitats perquè ha mostrat el camí a la lideresa . Amb merda fins al coll per Bankia i pel dèficit ocult, la senyora Espe ha intentat fer de Lady Gaga. Però en comptes de Bad romance n'hi ha sortit una d'Esteso i Pajares amb acudits de gangosos i mariquites.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT