Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Menjar-se el coco

Una setmana d'El Comecocos a les tardes de Cuatro i sembla que el programa no arrenca. El concurs d'oratòria no enganxa. Per què? La idea, d'entrada, té bones intencions però a l'hora d'executar-la és molt feixuga. El superdecorat vertical, al més pur estil del circ romà, és una anècdota. Els participants anònims defensen postures que, en el fons, ens són indiferents. I els arguments utilitzats són d'una demagògia que fa mal a les orelles. ¿Es passarien cada tarda anant a escoltar un venedor de cotxes de segona mà en comptes d'anar al cine?

És curiós que tenint en compte que els programes on hi ha conflicte tendeixen a atreure l'audiència, aquest en què hi ha enfrontament dialèctic el programa no qualli. Potser hi ha massa claca del públic que alenteix la dinàmica i fa créixer la demagògia. També sobren transicions i presentacions. El concurs triga deu minuts a arrencar fins que els primers participants no es posen a discutir. Entre les benvingudes als concursants, les explicacions de la presentadora, la comedieta del jurat, els vídeos que presenten els temes, el repartiment de posicions i els aplaudiments provocats hi ha massa palla per farcir un concurs que ja té prou xerrameca. Molt soroll per no res. Falta tensió i conflicte i sobra palla de guió de tràmit. A més, el debat provocat perd ganxo. La polèmica atreu quan és certa i saps que als implicats els bull la sang, no quan senzillament es reparteixen uns papers on ni tan sols l'espectador hi té res a guanyar o a aprendre.

Cuatro té un problema: El No le digas a mamá que trabajo en la tele el van deixar agonitzar massa temps, Frikiliks va ser una idea fallida, després Las noticias de las dos un altre fracàs d'audiència estrepitós, i El Comecocos tampoc troba espectadors. Veurem si reformulen el concurs o directament també passa a la immensa dimensió dels fracassos televisius. En tot cas és Cuatro la primera que s'haurà de menjar el coco per solucionar-ho...

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT