Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Més residus televisius

Ha tornat Gran Hermano a Telecinco amb una edició que se suposa que ha de ser especial. Asseguren que aquesta edició (la 12+1) és un retorn als orígens. Evidentment, no és més que una estratègia de venda. És obvi que no és possible: la gràcia d'aquella primera edició va ser que ni els de dins de la casa ni els de fora s'imaginaven la repercussió que tindria el que feien (o vèiem). Potser a l'estrena d'ahir hi hem notat una certa voluntat de tornar a recuperar una certa normalitat (si és possible) en els perfils dels concursants. Però és una farsa més del programa. Potser no hi ha el nivell de silicona, hormona artificial, encefalograma pla, promiscuïtat i delinqüència verbal de les últimes edicions. Potser. Hi ha un bomber amb pinta d'encendre focs, una catalana aficionada a la cirurgia estètica, un que omple les neveres dels súpers de la Vall d'Aran, un policia simpatitzant dels indignats , una maquilladora gòtica filla del cantant d'Obús, i una recollidora de mandarines d'Andalusia (la noia es diu Síndia, i la fruita que recull diu que són " mondarines "). També hi ha un ballarí de flamenc, una filipina valenciana, una noia amb una malformació a la mà, una surfista i un capellà que va en Harley Davidson.

La gala de presentació es va caracteritzar per fer permanents jocs amb la imatge, capgirant la casa, creant efectes òptics i construint una cuina en un pendent. Ui sí, quina gràcia. Tot se sosté per l'efectiva batuta de Mercedes Milà, l'únic ingredient autèntic del programa. Sense ella la comèdia s'ensorraria més de pressa. L'estrena de dimecres va tenir un embolcall gratuït i innecessari per vendre'ns una remesa més de residus televisius que serveixen de greix perquè funcioni l'engranatge de Telecinco: crear disputes a GH perquè ho rendibilitzin la resta de programes. L'experiment sociològic el 2012 no consisteix a tancar la gent en una casa sinó a convertir la televisió en la caixa de ressonància de conflictes de discoteca.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT