Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Nens morts al 'Telenotícies'

Dilluns, al Telenotícies vespre , ens informaven d'una jornada sagnant al Iemen. Van donar pas a la notícia parlant del foc obert entre les forces fidels al règim i els militars partidaris de l'oposició. La veu en off ens va posar al corrent de les pèrdues humanes: "Vint-i-set persones han perdut la vida, entre els quals un nadó de set mesos i aquesta nena". I tot seguit ens mostraven el cadàver d'una nena que no deuria tenir més de set anys. El front esberlat, els ulls tancats amb esparadrap, una bena envoltant-li la cara. Ningú no ens va advertir abans que entre aquelles escenes de violència veuríem un fet tan terrible. Agafava per sorpresa i quedaves colpit davant d'aquella imatge que hores més tard se't repetia dins el cap.

¿Què porta a especificar fins a aquest punt la mort d'una criatura? El fet de tenir-ho enregistrat? Em pregunto si ens haurien informat de la mort d'aquella nena si no n'haguessin tingut imatges, i aleshores hauria estat un simple número més en el balanç global de morts.

¿Haver gravat el cadàver d'un nen en justifica l'emissió? Tal com vam veure, la imatge en aquell context bèl·lic semblava que fos per explicitar de manera clara fins a quin punt estava sent greu i sagnant el conflicte al Iemen.

Però això seria en una televisió en què no es té en compte la sensibilitat de l'espectador. Si convertim els Telenotícies en un cru aparador de la realitat més descarnada sense precaucions ni advertències, passem a la televisió més freda, la del tot s'hi val perquè així de crua és la vida. Passem a una televisió que normalitza la mort. Que converteix les víctimes infantils en simples enquadraments del Telenotícies . Sorprèn, francament, que si algú va considerar justificada aquella imatge per exemplificar la duresa d'una jornada sagnant ni tan sols preveiés la possibilitat d'advertir l'audiència. Per poder triar. No tots els espectadors estan immunitzats davant la tragèdia com qui va editar el vídeo.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT